Har blitt fortalt at det er typisk Levy å sparke managarar når det buttar imot... Så er nok lite truleg han beheld jobben.

Jeg tror på at "Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times."

Får håpe det skjer her - og at Ange er mannen til å lede oss ut. Enn så lenge hovedsakelig riktig innstilling i alle fall.

Jeg sympatiserer særlig med dette å (prøve å) skape en holdning i klubben hvor man ikke er fornøyd med annet enn å vinne turneringene man er med i. Skjønner fra et spillerpespektiv at det er vanskelig mentalt å ikke være fornøyd med "godt nok" når nåløyet selv for CL-deltakelse neste år er veldig trangt.

Knut Nå når Newcastle og Chelsea er tilbake i dansen blir fet vanskeligere enn i år. Utrolig dårlig at vi ikke presterer i år.

• Knut svarte på dette.

Kungreke I år var kanskje en "sjelden" mulighet ja og manu vil vel gjerne være med i loopen også. Når det er sagt så har vi (ihvertfall jeg) justert forventningene mine ila sesongen. Etter sist sesong var jeg ikke veldig optimisitisk uansett hvem vi hadde fått inn som manager. Jeg hadde forventet (håpet er vel egentlig mer rett ord) 5-6 plass og det er vel ca der vi ender 🤞

Den dansen der slutter aldri. Er Liverpool like gode neste sesong? Hva hvis Guardiola gir seg? Om ikke 2024 så etter kommende sesong - samtidig som folk som de Bruyne begynner å dra på årene.

Noen år er det hardere enn andre hvis flere av de "store" er gode på samme tid, men vanligvis er det 2-3 som har gode sesonger av de store og resten sliter i større eller mindre grad. Så gjelder det å unngå at feks City har et ekstremår samtidig som man selv har det. Liverpool 18/19 det perfekte eksempel.

Hvor bra/dårlig årets sesong har vært vs. de andre årene vet jeg ikke. Mye tyder på at bak de tre beste er det svakere enn på lenge. City og Arsenal er heller ikke like ekstreme som City og Liverpool var i noen år, men omtrent så solid som alltid vil jeg påstå. Vanligvis vinner man ligaen høyt på 80-tallet og slik blir det i år også - hvis ikke City såvidt sniker seg over 90.

Slikt bekymrer meg lite. Hvis vi tar 90-poeng tre år på rad uten å vinne ligaen så kan jeg "sutre" litt. Men først må vi komme oss dit.

Her er det mange variabler og ditto muligheter, det er IKKE i fjern fortid vi var "stabilt" topp 4 og utrulig nær både CL seier og liga tittelen, jeg velger å være optimist til det motsatte er bevist.

Vi var jo bare en Leicester og en ødelagt CL finale unna noe virkelig stort for ikke så alt for lenge siden. Ting svinger. Veldig spent på Liverpool neste år og Cheatsky for den saks skyld. Og City kan jo gå på en FFP smell. Fotball er gøy!

Flink til å si de rette tingene. Og da mener jeg ikke det som kritikk - tror han oppriktig mener det.

Må få komme med litt Ange skryt.
      Vi har per nå ikke noe særlig bedre poengfangst i år kontra i fjor.
      Men:
      Vi har en manager med en tydelig plan.
      En manager som håndterer media bra.
      En manager som ikke legger skyld på enkeltspillere når det går dårlig, men heller prøver å løfte dem frem.
      En manager som kan være uenig i både var og dommeravgjørelser, uten å bruke det som unnskyldning.

Samtidig skulle jeg gjerne sett en større rotasjon av laget og ikke minst variasjon i spillet ut ifra motstander og kampforløp.
      Var vel Tjernås som nylig sa: når du har så mye fart på topp så må det da lønne seg å banke ballen i bakrom fra tid til annen.

Enig i mye der. Hva gjelder «variasjon» så er det et interessant tema. Jeg er egentlig litt svak for typer som Eggen som ikke bøyer seg uansett. Hvis man lykkes som «idealist» kan man få til ting man ikke skulle tro var mulig. Vil si Bodø er litt der også. Bielsa på mange måter et eksempel internasjonalt. De Zerbi har også noe av de i seg osv.

For meg er ikke hovedproblemet vårt i åpent spill - altså fra et strukturelt ståsted. Dvs. skal man snakke om det «strukturelle» offensivt har man en gjeng med spillere hvor man ikke føler noen helt lever opp til sitt potensial. Allikevel skårer vi faktisk helt akseptabelt med mål under åpent spill. Tar Johnson steget, Kulusevski roter seg tilbake til der han var, Richarlison holder seg skadefri osv. så skårer vi fort 5 mål til i åpent spill - og da er vi på nivå med de beste i PL. Rimelig sikker på at vi kommer til å skåre nok under Ange i åpent spill.

Hva gjelder straffer og dødballer så vil det jevne seg ut. Evt. kan vi ta grep som Arteta og ende opp med å slippe inn flere mål. Det får tiden vise.

Det store store problemet som du ikke nevner John er hvor skandaløst dårlige vi er defensivt. Målet mot Burnley et bra eksempel. Greit nok at Skipp spiller ute av posisjon og at den slags derfor kan skje. Men vi er ekstremt åpne sentralt, Bissouma feilplassert som alltid og VDV (eller Romero) klarer ikke å organisere linja slik at man ikke bare kan løpe rett igjennom etter ei pasning. Ja - vi blir bedre når vi bytter ut Bissouma med en som faktisk kan å forsvare seg, men man må da virkelig kunne forvente at Ange gjør noe for at dette skal bli bedre? Et virkelig topplag slipper knapt inn den slags mål som mot Burnley noensinne. Jeg er skeptisk til at Ange kan klare det, men så er jeg også oppvokst med at RBK slapp inn idiotiske mål på våren mot HamKam og Kongsvinger før de så solide ut mot Real Madrid og Juventus på høsten. Ange er ikke Eggen, men det er mulig å rydde opp i selv for de mest offensivt tenkende trenere. Skal bli interessant om ikke annet.

Jeg liker "taktisk idealisme" men det må være mulighet for justeringer og små tilpasninger en at Ange plutselig skulle lagt seg bakpå og kjørt Conteball har jeg ikke noe lyst til å se. En merker jo hvor avhengige vi var blitt av Kane egentlig, hadde vi hatt Kane i år tror jeg vi hadde ligget på en av de tre første plassene på tabellen.

Også må vi huske at dette er en "prøve/feile" sesong for Ange.
      Tror han sitter igjen med mange flere svar, enn spørsmål etter sesongen.
      Defensivt helt enig. Burnley målet er jo kroneksempelet. Men så spiller vi med kanskje fjerdevalget på venstreback, om alle er skadefri. Når det er sagt, så er det noe som heter sikring og å falle av i rett tid.
      Setter man en høy linje, så blir det mye bakrom. Da må man enten være flinke til å sette motstander offside, eller mannsmarkere, så motspiller ikke får spillerom.
      Dødball, er et annet eksempel. Spillerne virker usikre på rollene sine, kommer ofte bare nesten opp i situasjonene.
      Og keeper, må bli tidligere og eie feltet.

5 dager senere

Ange henter seg fint inn etter "kontroversene" fra forrige kamp i denne pressekonferansen synes jeg:

Sjelden jeg er 100% enig i så mye en manager sier som med Ange.

Måtte det vare. Husker AVB var en liten sjarmør i noen uker også 😂

John_chef Føler egentlig ikke han gjør det, men i blant kunne han bare tatt en Harry og sagt "it was just one of those days" for i blant er det nettop det. Et lag taper kamper, sånn er det bare.