rihno
Dette er et godt spørsmål.
Jeg mener det må ligge dønn til grunn at vi skal ha en manager som står for positiv fotball og som greier å innføre en urokkelig tro blant spillere og fans.
Ange tikker egentlig i utgangspunktet disse boksene, men jeg synes han har for mange opplagte mangler. Sliter med å organisere laget/troppen tilstrekkelig til at det tåler rotasjon, ikke levert helt på spillerutvikling og sliter med å håndtere motspill på dette nivået. Derfor ligger vi der vi ligger i ligaen, tror jeg - selv om det selvfølgelig er formildende at utfordringene denne sesongen har vært enorme.
Det virker derimot som han fortsatt har tillit og tro blant spillerne, hvis ikke hadde vi aldri vært i den finalen. Han har dessuten overrasket taktisk i et par av sluttspillkampene - senest nå på Aspmyra. Det skal han virkelig ha.
Så selv om jeg nok er en av de som mener man ikke bør vektlegge EL for mye i totalvurderingen pga motstanden, har jeg ingen problemer med å kalle det en aldri så liten bragd om vi skulle hente hjem bøtta. Å prestere når det gjelder i den motgangen vi har hatt er selvfølgelig dødsimponerende.
Og selv om jeg er skeptisk til om Ange kommer til å greie å ta nivået som kreves i en stabil toppklubb i PL, avfeier jeg det ikke kategorisk.
Så for å svare på spørsmålet; det er fryktelig vanskelig å svare på. Drømmemanageren er vel Ange som greier å løse en del av utfordringene han etter min mening sliter med. Da blir han jo på sett og vis Pochettino med fingerspitzgefühl til å ta oss til et trofé eller to. Jeg er bare for skeptisk til at han klarer det.
Hvilke andre navn det skulle vært blir litt bingo. Så sånn sett blir det jo litt som du påpeker; sparke en manager og håpe at en ny kan løse utfordringene ingen andre har klart å løse. Vi skiller oss vel ikke så veldig der fra strategien til alle andre (topp)klubber; forskjellen er bare at vi aldri vinner noe. Så ja, det er vrient.
Et typisk navn blir da Iraola. Men ser jo selv at argumentasjonen ikke blir så mye annet enn at «det er verdt å prøve noe nytt og spennende», og at det kan være lov å håpe han er bedre enn Ange.