rihno
Interessante spørsmål.
Sett i lys av kampen vi skal spille mot United som eksempel.
Vicario vs Onana. Jeg mener Vicario er bedre. Jeg mener Vicario ikke matcher prime Lloris, men han er bedre enn siste års utgaver av Lloris. Jeg mener han i alle fall er topp 6 i PL.
Backrekke: Porro, VDV, Romero og Udogie. Romero er verdensklasse selv om han er upålitelig og skadeutsatt. Enda mener jeg VDV er bedre. Porro er dårlig defansivt men jeg mener han fortsatt er en ganske god topp 4 høyreback. Milevis bedre enn feks Royal. Udogie så jeg spilte for Italia nå forleden. Klasseback når han er i form.
Bentancur, Maddison og Bergval/Sarr mener jeg og kan klare topp 4-5. Solanke er jeg nysgjerrig på, men jeg synes han har vært ganske god i en sesong med 20 tap. Kulusevski er for meg klar topp 3 -lag i PL, Son det samme selv om han begynner å eldes og har vært dårlig.
Jeg mener vi har et godt nok lag til topp 4. United og bør klare topp 6 eller topp 7. Men jeg mener altså vårt lag nå er klart bedre enn United.
Jeg ser egentlig ikke at vi har så mye dårligere lag enn feks Arsenal. Newcastle har kanskje den beste midtbanen og spiss i premier league men vi har et rundere lag. Selv om vi mangler en god venstreving etter Son.
Villa har et godt lag, men synes vi er ganske like.
Vi har åpenbart et bedre lag spiller for spiller enn Forest.
En annen ironisk ting er jo at Ange klaga på at squaden var bloated i sommer så vi kan heller ikke si at vi mangler bredde.
Og som sies her: det er satset på laget så jeg er en av de som ikke helt kjøper Levy-kritikken nylig. Greit nok under Poch så var vi for trege. Men laget nå er bedre enn under Mourinho, Conte og Nuno. Tror det hjalp med Paratici og håper han returnerer til oss (ser sånn ut).