Schism
Avslappet og avslappet.., der tror jeg mange av de som er rundt meg når kampene spilles vil være uenige med deg😅. Men ja, i diskusjonen rundt hva som er de bakenforliggende faktorene for det som skjer i klubben nå, så mener jeg vi alle er tjent med å holde sakligheten oppe og forsøke å unngå diskusjoner i affekt.
Litt av poenget mitt er at det er vanskelig å finne noe som er forbedret over tid, og at det er derfor jeg nå oppriktig begynner å bli bekymret.
Samtidig syns jeg det er rart at klubben ikke har sparket han om det ikke finnes lyspunkter som ikke er lett for oss supportere å måle. Kan det være at klubben ser at Ange gjør en heroisk innsats i endre noe litt mer grunnleggende som kultur og prinsipper man mener kan bære frukter over tid? Det er jo en kjensgjerning at klubben, når det gjelder det sportslige, ikke makter å stå løpet fullt ut. Kan det være konflikter som har opstått som en del av dette, som har resultert i at det har vært så store utskiftninger i staff? Jeg vet jo selvsagt ikke, men det er det jeg mener med at jeg håper at klubben står ved Ange og at han får det til. At han har noe på gang som starter litt under vårt synsfelt, og vill gjøre oss sterkere over langen.
Jeg mener ikke at man skal være naiv og bare la det surre og gå, men klubben er jo kjent for å kvitte seg med trenere når det butter imot. Kanskje de denne gangen har en annen tilnærming på bakgrunn av en dypere analyse av tingenes tilstand? Jeg for min del har tillitt til at styret ikke vil kjøre prosjektet i grøfta med vilje, og da støtter jeg Ange så lenge han har tillitt fra ledelsen. Kanskje naivt vil noen påstå, men ingen av oss har det komplette innsyn i beslutningsgrunnlaget klubben sitter på.