Jeg tror ikke Ange mister jobben bare for at vi taper mot Arsenal. Men skulle vi ryke på 5-6 i sekken mot Liverpool og bli overkjørt av Arsenal så spørs det.

Jeg tipper det er rekken Everton - Hoffenheim - Leicester som blir avgjørende. Taper vi mot Arsenal og Everton vil man gå inn til kampen mot Leicester som en 6-poengskamp for å unngå å havne i nedrykksstriden.

Skulle jeg satt penger på noe nå ville jeg sagt at det er over 50% sjanse for at han ryker i januar. Samtidig er det ikke slik at vi er sjanseløse i de to neste og vi kan fint ta 9 poeng mot Everton - Hoffenheim - Leicester.

Schism åpenbart for meg at han lever på lånt tid. Så kan man si det om alle managere men for meg brenner det godt under føttene hans nå. Står på det jeg sier om ligacupen, ryker vi ut der trur jeg han ryker med.

Madball Er det åpenbart at han lever på lånt tid? Eg synst ingenting bær preg av det (desverre?).

Folk har tillit til de ikke har det lengre. Synes klubben har gjort en god jobb i å fortelle verden at ingenting skjer.

Alle kamper lever sitt eget liv - og det er ikke slik at Liverpool skårer 6 på oss hver gang. Ei heller slik at Arsenal som generelt ikke er så fryktelig potente fremover (de er ikke ubrukelige selvsagt - spesielt når Ødegaard spiller) uten Saka bare knuser oss, men hvis vi blir fullstendig overkjørt i de to kampene spiller det veldig liten rolle hva man tidligere har sagt. Skulle det skje trender vi langt nede på 40-tallet hva gjelder poeng til slutt og vi har blitt ydmyket to ganger (til).

Om jeg vil kalle det lånt tid vet jeg ikke. Skulle vi spille uavgjort eller slå Liverpool med ett mål - som gjør at vi teoretisk sett henger med i kampen om en finale. Og gjøre en hederlig innsats mot Arsenal, litt ala Newcastle, så får han garantert prøve seg litt til. Og da går vi inn i en del “enklere” kamper med forhåpentligvis et mye friskere lag.

Får man en “boost” da kan man spille videre på historien han nå prøver å fortelle. At alt blir så mye bedre bare vi kommer oss igjennom denne tøffe perioden, “som jeg sa er vi gode bare at skadene har holdt oss tilbake” osv.

Jeg tror ikke det siste skjer, men helt umulig er det ikke.

Andreas alle i en jobb hvor man blir målt i prestasjoner, hvor resultatene er nedadgående lever på lånt tid. Så ja.

Enig at det er bra om de er helt trygge på ham og backer 100% . Om jeg trur på det er en helt annen sak

Noen mellomløsning vil ihvertfall ikke fungere. Enten så støtter man manageren eller så gjør man det ikke.

Cuti Tror ikke han klarer å snu det, men blir VELDIG glad om han motbeviser meg! Håper fortsatt på en eller annen tittel denne sesongen!

Dette burde vel være i Levy-tråden? Særs godt gjort at man klarer å skape en så sterk illusjon av tillit.

Så er jo det bra. Ville vært helt umulig å snu dette hvis man skulle forholdt seg til rykter i hytt og vær samtidig som man prøver å komme seg ut av et svart hull.

Mabbutt Spørs litt hva man legger i å «snu det». Vi kommer nok ikke topp 4 i år uansett hvis det er lista. Men ganske sikker på at vi vil se betydelig bedre ut utover våren. Bare vi kommer oss gjennom skadekrisa uten å ryke i cupene så kan alt skje 🤞

Cuti Med å snu det, mener jeg så enkelt som å slippe inn mindre, score mere, vinne langt flere kamper enn vi taper og spiller uavgjort, og dette litt mere stabilt, kontrollert og overbevisende, vi ønsker jo alle å være et topplag 😊 Nå vil jeg ikke starte enda en diskusjon på hvor bra/dårlig ståa er, for der blir vi ikke enige, men vi håper begge at det blir bedre enn nå 👍

*Topp 4 bryr jeg meg ikke særlig om (har ikke gjort det på etpar år), jeg vil ha trofeer, små og store, og det er et håp jeg fortsatt har for sesongen!

...kanskje startet pool på en formsvikt ala City i kveld?? Lov å drømme 😅

• Redigert

Enig i at topp 4 er urealistisk slik det er blitt.
            Et trofe vil hjelpe veldig på, da viser man noe veldig spesielt med å være på hele veien.
            Det som må til for at jeg skal få trua igjen, er at vi kommer tilbake til et snitt mellom 1,6 til 2,0 (av de kampene som gjenstår av sesongen) som vi hadde under Mourinho og Conte.
            Jeg klarer ikke å se at vi kommer dit. Vi ligger nå mellom 1,2 og 1,3 så langt.

Andreas Dette liker jeg overhodet ikke:

However, under-pressure Postecoglou believes even having an "unbelievable player" in Salah at his disposal would have done little to improve their fortunes.

"Mo is a world-class player, but if you put him in our team now I'm not sure he'll have that same level of performance because of the situation we're in as a group," said the Spurs boss.

"His attacking play, who do you need? You need a team that's kind of in good form, creating opportunities, playing on the front foot, having a really solid foundation of a defence that is cohesive. None of these things exist at the moment."

Det er greit å si at vi har hatt dårlig form, at vi er bedre enn dette, og at vi skal snu det. Men her snakker han laget direkte ned. Ingenting i dette er egnet til å løfte hverken humør eller troen på seg selv. Liker det overhodet ikke. Vi supportere kan snakke slik. Ikke manager. Hans jobb er å fikse dette.

Jeg er som kjent ganske kritisk til Ange, og jeg mener også han ordlegger seg litt snodig her, men måten det blir sagt på i pressekonferansen er ganske forsiktig. Og høres litt annerledes ut i tekst og måten BBC skriver det på enn det gjør når man hører man faktisk si det.

Jeg mener man alltid bør fokusere på det positive (som han i stor grad faktisk gjør i den pressekonferanse). Bedre å snakke opp hvor bra det går for folk som Gray, Bergvall osv., enn å fortelle om det "dårlige". Selv om det "dårlige" ikke objektivt sett er feil. Det som skjedde her var at han faktisk snakket Son, Solanke og noen andre opp, men endte da også delvis opp med å snakke resten ned (selv om det ikke er hva han prøver å si).

Det jeg elsket Pochettino for lenge var nettopp det. Var Wembley et problem? Neida. Fin måte for spillerne å vokse osv. Så forandret han seg, men å skape den illusjonen er så viktig for en trener. Selv om man må fortelle noen halvsannheter på veien (ref Solskjærs historie her om dagen om Ferguson).

Mabbutt Heilt enig. Derfor eg linka den. Eg stiller meg og sterkt kritisk til måten han seier "Om Son hadde spelt for Liverpool så hadde sikkert han spelt bra der og. Som om Son berre er omgitt av middelmådige spelarar hos oss.

Schism Enig i at det er bedre med måten Poch brukte media mens han hadde teken.
                Er vel ikkje så vanskeleg for Ange å seie "vi jobber hard for å få dei unge spelarane våre opp og fram, prosjekt, work in progress, fortsatt en veg å gå bla bla bla". Det er selvfølgeleg noko man kan diskutere, men da ser man iallefall framover isteden for å seie "Laget vårt er så dårleg at ikkje engang Salah hadde hjelpt.

Andreas

Jo. Jeg er ikke uenig, men jeg synes det "høres" verre ut fra BBC enn slik jeg oppfattet det etter å ha sett pressekonferansen.

Han prøver egentlig å "forsvare" Son, men ender opp med å indirekte kritisere sitt eget lag (og tror på ingen måte det var med overlegg).

At det sier litt om innstillingen er jeg enig i. At Ange bruker det som ei "krykke" nå er det ingen tvil om. Så får man se om det er midlertidig eller om det er en trend - slik det ble for Pochettino.

Det kan jo være gode grunner for ikke å utrope seg selv til favoritt og heller slå overraskende hardt oppover...