Samtidig har en spiller som har vært stabiliteten selv de siste årene i PEH, som den siste måneden har sett ut som han hører hjemme i Norsk Obos-liga, så mye av ustabiliteten i klubben virker å være utslagsgivende.
PL: Liverpool - Tottenham | 30. april 2023
Håper det er hangover etter VM og at kaoset i klubben som er faktoren her. Vært kjekt å se han hever seg til neste sesong. Har ikke mista troa på det, for det er så mye kvaliteter der.
Mabbutt Synes du overdriver noe voldsomt. Blir alt for svart/hvitt. Romero er faktisk en av kandidatene til årets lag i PL, og det er ikke noe jeg har funnet på. Man kan selvsagt være uenig i det, men da kan ikke sesongen ha vært så «tragisk» og «fryktelig» som noen har bestemt seg for at den er her inne.
Alle ser at det meste i klubben går på tverke om dagen. Er vel bare Kane som leverer i nærheten av maks.
Cuti Du må gjerne mene at jeg overdriver, vi oppfatter kamper og spillere forskjellig, og ser kanskje litt det vi ønsker å se?
Mener jeg begrunner mine meninger rimelig greit. De eneste jeg er virkelig fornøyd med for øyeblikket, er Skipp og Kane, også er jeg veldig glad for at Son ser bedre ut enn han har gjort.
Skulle Romero reise seg igjen blir jeg veldig glad.
Man forventer at når ting går dårlig at noen spillere er «minst dårlige» - at de viser spor til å heve laget. Enig med Mabbutt at det er Kane og med Skipp som nr. 2. Problemet med Skipp er at selv om han prøver å heve resten så har han ikke individuell kvalitet til å dra et lag opp av sumpa. Spillere som Romero og Son har egentlig det, men de er der rett og slett bare ikke. Når de beste, bortsett fra Kane, ikke hever laget i dårlige tider - da har man et problem.
Det gjelder da også Lloris, Perisic med sin erfaring, Højbjerg og kanskje Kulusevski (Kulusevski er jeg mer villig til å tilgi ettersom han fortsatt er ganske ung). Helt greit at vi har dårlige perioder, men da er det opp til denne kjernen å sørge for at den dårlige perioden blir minst mulig dårlig.
Og hva gjelder Dier er ikke det noe å diskutere. 99 av 100 Spursfans vil mene at Dier er et mye større problem enn Romero. Selv om de fleste respekterer Dier som person osv. er det vel omtrent unisont at han ikke kan være førstevalg neste år - og for mange best om han ikke er i laget i det heletatt. Tror veldig få ønsker Romero ut - selv om han nå med rette får mye kritikk.
Akkurat nå er Davies meget gjerne vår beste stopper. Ikke at Davies er så dårlig på sitt beste, men hjelpe meg det er tragisk. Davies bør i «beste fall» være klubbens tredje beste stopper. Og for en kar med talentet som Romero faktisk har er det absurd at det i det hele tatt er en diskusjon. Han burde vært milevis bedre enn Davies i omtrent alle kamper.
I et godt spurs lag sitter Davies på benken i 80% av alle kamper og kommer inn i andreomgang for å avlaste. I et dårlig spurs lag spiller Davies fast enten som venstreback eller stopper. Uavhengig av hvor så indikerer det en svakhet i forsvaret vårt om han er fast og grunnen ikke er at noen er ute med skade midt i sesongen.
- Redigert
Kungreke Ja han er jo tross alt største grunnen sammen med Mourinho og Nuno til at vi er i den situasjonen vi er akkurat nå.
At noen ønsket de trenerne er absurd for meg.
Men mye som er absurd. Egne fans som rakker ned på klubblegenden Son kamp etter kamp til tross for at han er den eneste som leverer noe som helst bak Kane offensivt er for meg mer absurd og direkte flaut. Ikke rart vi har blitt en klubb som buer ut selvtilliten av egne spillere.
- Redigert
Alle lag, selv de aller beste, har et 2-3 kanskje 4-5 spillere de er mer avhengig av enn resten. Er ikke slik at City valser over lag når KdB og Haaland er ute eller ikke er i solid form. Det betyr at det hviler et ekstra ansvar på de spillerne.
For oss burde dette være Lloris, Romero, Son og Kane. To verdensmestere og to spillere i verdensklasse når de er på sitt beste. Kane har levert. De tre andre har til tider vært tre av våre dårligste (litt strengt ovenfor Romero da han ikke ofte har vært blant våre dårligste selv om han har vært mye svak). Det er helt uholdbart. Van dijk, Salah og Mane var aldri 2-3 av Liverpools dårligste på noe tid. Tvert imot. Da Liverpool ikke hadde sine beste kamper var det typisk litt magi fra en av de nevnte som reddet poengene - defensivt eller offensivt.
Kall det gjerne urettferdig, men det holder ikke at Dier er dårligere enn Romero og Son skårer mer enn Kulusevski. Hvis man legger lista der så oppnår man aldri noe.
Så er det etter denne sesongen soleklart at Lloris sin tid er forbi som toppspiller. Kanskje kan han fortsatt være en god keeper, men en som skal dra laget vil han aldri bli igjen. Hva Romero og Son kan klare neste år vet jeg ikke, men veldig lite som tyder på at de kan nevnes i samme åndedrag som de nevnte toppspillerne fra de andre lagene. Spesielt med Son med tanke på hans alder er det nok best å selge. Men det kommer også an på hva han ønsker. Hvis han vil fortsette er det liten grunn til å presse han ut. Mer enn sannsynlig at han vil få en opptur igjen neste år. Så selv om han nok har spilt sin beste fotball betyr ikke det at han er ubrukelig (selv om man spesielt med Nagelsmann fort kan se at han får problemer - Nagelsmann virker til å like mer komplette angripere).
Fikk faktisk ikke med meg den taktiske endringen etter 3-0 hvor vi spiller 3-5-2. Så jo ut som noe som kan fungere
Mitt poeng er at Romero umulig kan ha vært så dårlig som enkelte med hakk i plata prøver å mene her inne når han er nominert til årets lag i PL denne sesongen. At han kan spille enda bedre får så være. Vi får jo svaret på det hver gang han har med seg andre forsvarsspillere som kan mer enn å stå oppreist når han spiller for Argentina.
Når det gjelder Son så var han håpløs før VM, ingen kan nekte for det. Men de siste par mnd har han faktisk vært ganske god. Ble vel kåret til BB senest mot United. Så å kalle han ubrukelig og det som verre er, og samtidig lire av seg at det er som å spille med en mann mindre synes jeg er flaut av en Tottenhamsupporter.
Alle som har spilt litt fotball vet hvor avhengig man er av hverandre på et lag. Vi må kvitte oss med de som aldri har levert noe som helst og som gjør de rundt seg dårligere, ikke gi sånne som Dier og Davies nye feite kontrakter og samtidig lure på hvorfor vi aldri kommer oss videre.
Cuti
Baserer du hele forsvaret av Romeros 3 siste kamper på at han blir nominert til årets lag?
Hvis jeg husker riktig blei vel Trump nominert eller forsøkt nominert til Nobels fredspris
Nei Son har ikke vært god. Han har blitt fôret med sjanser av laget og brent mesteparten. Ingenting utenom det bidrar han med.