Ingen sterke synspunkter, men tar helst Slot eller Kompany. Hadde det ikke vært for at Kompany fort ryker til City hadde jeg også satt han øverst.

1. Slot
  2. Kompany
  3. Nagelsmann
  4. Luis Enrique
  5. Pochettino
  6. Rodgers

3-4-5 vil jeg si er det samme for meg. Nagelsmann er den jeg tror mest på resultatmessig, men ikke overbevist om at han vil være offensiv nok for vår fanbase. Også store spørsmål rundt hvor lang tid troppen trenger til å spille hans mer "flytende" og "intelligente" fotball. Litt samme med LE. LE har også hatt en litt merkelig karriere. Aldri fått til noe særlig med lag som ikke har ypperste kvalitet av spillere. Pochettino kan bli hva som helst etter mitt syn. Klarer noen annen på den lista å få til et lag bedre enn vi var på det beste under Pochettino? Skal mye til - så hvis jeg hadde trodd at Pochettino klarte å gjenskape det hadde han stått øverst. Tror ikke noe på det - og tror at han blir grinete igjen. Rodgers er ikke for meg noe dårlig valg. På sitt beste har hans lag spilt slik fotball vi ønsker å se. Men om han er en manager av ypperste klasse tviler jeg litt på. Så kunne man si det samme om feks Redknapp.

Slot kjenner jeg ikke selv, men liker tanken på en som vil se på Tottenham-jobben som en "drømmejobb". Tror også litt nederlandsk arroganse og direkte talemåte hadde passet oss og fanbasen veldig bra nå. Har rykte på seg for å spille veldig offensivt (selv om Feyenoord ikke har skåret mer enn de andre topplagene i år).

Kompany har den riktige bakgrunnen og i motsetning til en del andre gamle storspillere har han også gått graden (delvis). Så når han snakker til våre spillere om hva som skal til for å vinne så vil de nok høre.

Alle er bedre enn Nuno som kandidater. Og alle kan potensielt ta oss tilbake til å bli et virkelig topplag igjen.

Schism Enig i lista stort sett. Men hadde byttet om 1 og 2 samt 5 og 6.

Kompany hadde slett ikke vært det verste. Men det lukter springbrett av ham lang vei uten at jeg kan si det med noe særlig belegg selvsagt. Men City har brutalt med midler. Samme med Haaland da den sagaen gikk, jeg var aldri i tvil om at han kom til å havne der i og med linken med faren. Skal love deg at den blei melka for alt den var verdt. Sånn vil det være med Kompany også. Så kan jo Pep sitte i 2 år til å ha suksess, dersom vi fikk inn en bra mann i 2-3 sesonger ville det jo være en massiv forbedring kontra de siste 15 årene minus noen gode Pochentino år

Tror jeg nevnte det i en annen tråd, men nevner det her også: Jeg ønsker meg en manager som klarer å få det beste ut av stallen (jeg håper det er Poch, men iallefall noe 'ish)
    Med de vi har på utlån, har vi en ganske fantastisk tropp, med unntak av at vi ikke har erstattet Verthongen og Alderweireld.

'Ny keeper'
    (Ny keeper)

Royal, Romero, 'Ny stopper', Reguilon
    (Porro), (Sanchez), (Dier), (Davies)
    (Spence), (Tanganga), (Rodon), (Destiny)

Ndombele, Højbjerg
    (Skipp), (Sarr)
    (Winks), (Bissouma)

Kulusevski, Lo Celso, Son
    (Richarlison), (Gil), (Danjuma)

Kane
    (Richarlison)

Mange klubber kan bare drømme om å ha denne troppen (i form), og de fleste managere kan bare drømme om å ha denne troppen å jobbe med.

Vi har mange gode spillere.

Mabbutt Eg lurer av og til på om vi berre lurer oss sjølve ang kor gode ein del av spelarane våre er. Er Royal top 10 høgreback i PL? Er Reguillon top 10 Venstreback?
      Er der nokon klubbar med fornuftig novå som ville spelt med Dier, Davies, Sanchez, Tanganga, Rodon? Eg kan forsovidt forsvare å ha Dier/Davies som breidde i stallen, i og med at dei kan bekle litt forskjellige roller. Men vi ser vel alle at dei ikkje er gode nok for førstelaget.
      Hadde nokon av Ndombele, Højbjerg, Skipp, Sarr, Winks og Bissouma kunne gått rett innpå laget i Liverpool, Utd, City, Chetsky eller Ars*anal?
      Kunne Kulusevski, Lo Celso, Ricky, Gil Danjouma gjort det samme?

Einaste 3 vi har som kunne slått seg inn blant dei beste er Kane, Son og Romero. Men berre Kane har det nivået jamnt over. Son og Romero er ikkje god nok for alle dei laga veke inn og veke ut.

Andreas Du leste helt sikkert ikke det jeg skrev om å få det beste ut av de spillerne, eller la vekt på det, men det er helt greit. Svært få av den beste elleveren vår unde Poch hadde spasert inn i City, faktisk er det svært få på det beste Liverpool laget som hadde spasert inn i City eller for den del Chelsea.

Jeg tror kanskje du og jeg snakker to forskjellige språk akkurat her, men det er lov. Jeg tror helt ærlig at dersom vi hadde hatt Ndombele, Lo Celso og Reguilon nå, på sitt aller beste, så hadde det gjort en stor forskjell. To av de spiller nå faktisk mange minutter på to lag som er langt bedre, og bedre å se på enn dagens Tottenham.

Jeg tror ikke vi har 5 milliarder å bruke på spillere over 2-3 vinduer for vår neste manager. Ikke ønsker jeg det heller. Ikke på den måten. Derfor håper jeg på at vår neste manager i første omgang klarer å få det beste ut av de vi har. Jeg mener at flere av de vi har på utlån er blant de med høyest potensial.

Om Royal spaserer inn på City? Tviler, men det er ikke det det handler (for meg). For meg handler det om å sette sammen et bra lag og få dem til å tro på seg selv.

Interessant spørsmål du drar opp (edit andreas).
          Hvis man tenker kun pl mener jeg vi pr dags dato er plassert sånn ca der vi hører hjemme, når det kommer til spiller for spiller kvalitet sett oppimot de andre. Arse overpresterer til gangs, og det motsatte med chelsea. Pool underpresterer, men ikke så mye som «man skulle tru». Mener de har overprestert mtp spillermatterialet de har hatt etter alle kunstens regler i de årene de var gode. Kred til klopp der. Brighton og castle overprester. City underpresterer, united omtrent som oss.

Poenget er vel at det mentale og «driven» i klubben til enhver tid er helt avgjørende. Jeg mener vi «overpresterte» ganske så mye de beste sesongene til poch, som vel var +/- 2017 sesongen.

Mabbutt Joda. Las det du skreiv om å få det beste ut av spelarane. Men desverre er det mange av desse spelarane som har vist over tid at det kanskje ikkje er so mykje å hente over det vi ser i dag.
          Dei aller fleste av våre spelarar kan på sitt beste levere mykje bedre enn det dei gjær i dag. Men kan dei levere bedre enn dei gjær i dag over tid?

• Reguillon på sitt beste er milevis bedre enn noko anna enn det vi har i dag. Men kor mykje klarte han egentleg å vise det nivået? Var ikkje lenge,
          • Ndombele. Kva har han bevist? Han har ved eit par høve vist at han var verdt hypen. Kan det ha vert 2-3 kampar under Mou?
          • Lo Celso. Er ein god spelar. For all del. Men han har og vist at han ikkje holdt det nivået vi skulle ønske. Fikk sjansar under fleire managarar, og over tid. Viste lite.

Jeg mener det vi trenger er:
          1 ny keeper (førstevalg)
          2 ny cb, en venstrebent
          1 kreativ midtbane (type Eriksen)
          1 ny spiss (Kane forsvinner)

Jeg nevner ikke Winge backs da det er ikke her det største problemet er, vi har bredde og spillere på utlån som for øyeblikket gjør det bra.
          Jeg synes back linja vår ser ut som hardangersøm og samhandling mellom forsvar og midtbane er helt kaos til tider. Og med en keeper bakerst som er katastrofe med ballen i beina og er elendig på å sette i gang raske angrep, da hjelper det ikke

Kommer veldig an på formasjon også. Både Burnley og Feyenoord spiller versjoner av 4-3-3 / 4-2-3-1.

Skrikende behov for en som kan spille til venstre for Romero. Umulig at Lenglet eller Dier er førstevalg.

Udogie og Davies er vel greit på venstre. Høyre har vi mer enn nok. Porro, Spence og evt Emerson hvis man beholder burde være utrolig bra neste sesong.

Midtbanen har store mangler på spillere av 8/10-typen. Maddison er omtrent en «no brainer» da han kan spille som klassisk 10 og også som 8.

Problemet er at omtrent alle andre vi har mer naturlig passer som 6. Så da er nok 4-2-3-1 mest nærliggende.

Så må Kulusevski få en ekte konkurrent.

Med andre ord ikke nødvendigvis så mye som må skje. Hvis Udogie klarer overgangen, man får inn en stopper som kan danne noe med Romero samt en kar som Maddison så kan jeg fint se at vi tar en Arsenal neste år med Kompany eller Slot.

Så er det ikke lett å finne vår Saliba.

John_chef

Jeg er ikke like kritisk til Lloris som mange andre. Og jeg synes også Forster har vært god. Samtidig antar jeg at egentlig alle de trenerne vi er linket til ønsker å ha en mer moderne keeper enn de to vi har. Jeg er også ganske lei av å ha keepere som ikke kan å sparke ball. Opplagt noe som er blitt viktigere og viktigere å kunne håndtere for en keeper.

For meg blir det er litt større bilde. Jeg bruker heller 100m på en Gvardiol-type (selv om jeg ikke mener Gvardiol er verdt 100m) og lar Lloris stå ett år til enn å kjøpe enda en Sanchez og en ny keeper. Og ender vi opp med en 4–3-3/4-2-3-1 type manager er minst en ny midtbanespiller viktigere for meg enn keeper.

1. stopper (uansett formasjon - 2 hvis man skal spille med tre bak)
            2. midtbane (hvis man går for Kompany/Slot)
            3. keeper / høyre ving

Så burde det være mulig å få til alt, men er redd at ny keeper blir vanskelig hvis vi ikke omtrent annonserer at Lloris blir andrevalg. Noe jeg tviler på at vi gjør. Som da igjen betyr at vi risikerer å kun kunne hente folk som er villig til å akseptere at man sitter ett år på benken - eller hvis man er optimist henter noen som mener de skal kunne utkonkurrere Lloris.

Jeg opplever heller ikke at vi har et dårlig lag. Stopper og keeper trenger vi. Lloris holder en sesong til, men vi må ha en ny stjernekeeper på plass kommende sesong.

Når det gjelder vår nye manager så er det ingen tvil om hva jeg ønsker og tror vil være best for klubben. Pochettino hele veien. Slik situasjonen er nå, med supportere som synger navnet hans, vil det være gambling på høyt nivå av Levy å ende opp med f.eks. Rodgers eller Potter.
            Kompany hadde vært spennende, men som mange andre tror jeg han ender opp i City dersom han har suksess.
            Nagelsmann kunne også vært spennende, men usikker på om han er rett mann for Tottenham.
            Går det i dass med Poch så kan i hvert fall Levy si at han ga supporterne hva de ba om.
            Men det går ikke i dass med Poch. Få ham på plass nå slik at vi redder topp 4. Vi må få vekk den italienske kvelende hånden som ligger over oss nå!

8 dager senere

Jeg har hele tiden håpet på comeback fra Poch. På kort sikt hadde det vært en morsom løsning. Dvs fra Juletider denne sesongen da vi virkelig begynte å suge balle.
            Men nå heller jeg mer mot en manager helt utenfra. En som gjør det klinkende klart at i det øyeblikket Son nærmer seg det nivået han har levert på i år, så kommer han ikke en gang inn fra benken. En som ser på Kulusevski at han ser ut som han lider av tæring og virker sliten før kampen starter.
            En som personlig kjører Dier bort. Det er virkelig viktig for meg.
            Jeg er overbevist om at vi trenger en seriøs rebuild

Dette har vært den lengste silly season,
            Noen sinne. Er vi ikke linka til spillere, så er det managere!😆

https://www.tottenhamhotspur.com/news/2023/april/club-update-from-daniel/

Sunday’s performance against Newcastle was wholly unacceptable. It was devastating to see. We can look at many reasons why it happened and whilst myself, the Board, the coaches and players must all take collective responsibility, ultimately the responsibility is mine.

Cristian will leave his current role along with his coaching staff. Cristian stepped in at a difficult point in our season and I want to thank him for the professional manner in which he and his coaching staff have conducted themselves during such a challenging time. We wish him and his staff well.

Ryan Mason will take over Head Coach duties with immediate effect. Ryan knows the Club and the players well. We shall update further on his coaching staff in due course.

I met with the Player Committee today - the squad is determined to pull together to ensure the strongest possible finish to the season. We are all clear we need to deliver performances which earn your amazing support.

COYS, Daniel

Kungreke Var det ikke noen som fant noe kampfiksingsgreier i historikken hans. Må jo ha vært relativt gode odds på tap med fem måls margin igår 😂