Ange kom jo litt fra siden da han ble ansatt. Håper man tenker bredt nå også. Oddsen per nå er:
Edin Terzic - 9/2
Marco Silva - 11/2
Thomas Frank - 11/2
Andoni Iraola - 11/2
Kieran McKenna - 9/1
Iraola og McKenna er stilmessig mye av det samme som Ange. Silva har jeg lenge vært svak for, men om han er sexy nok for oss vet jeg ikke. Terzic kjenner jeg ikke så godt. Omdømmet hans er vel så som så egentlig. Gikk langt i CL, men det virket mer litt tilfeldig som det året med oss under Pochettino. Har ingen særlige syn på han. Frank er solid. Litt lik Ange i måten han snakker på. Brentford er ikke like sexy som Bournemouth akkurat nå, men at folk omtrent tar det for gitt at de nå er i PL skyldes mye Frank. Klubben virker også til å være inspirasjonen vår hva gjelder måten å jobbe med rekruttering på.
Terzic er ledig nå. Tviler på at noen av de andre bytter klubb før til sommeren. Ange får vel tape i Tyskland og mot Leicester først, men jeg hadde prøvd meg på Iraola til sommeren. Det sagt mener jeg som alltid at det er litt tilfeldig når man treffer en god match. Hva slags leder en tropp trenger på hvilket tidspunkt er ikke så lett å si. Og egentlig helt umulig utenfra å ha sterke syn og det er jo ikke slik at jeg eller noen andre har en dyp forståelse av hvordan disse folkene er. Og hvem har egentlig det? Se på Rekdal i Norge. Er han god eller dårlig? Spiller han mest poker eller trener han lag? Hvis det første hvorfor gjør han det så ekstremt godt med noen lag osv.? Helt ekstremt sprik basert på hvem man snakker med.
Skulle jeg rangere ville jeg ha sagt:
Iraola
McKenna
Silva
Frank
Terzic
Men jeg trodde ten Hag skulle bli god også (mulig han hadde blitt god hvis han ikke som Ange hadde vært så dårlig til å vurdere kjøp - men det er nå en del av jobben så). Jeg fikk dog rett med Slot så helt ubrukelig er ikke mine vurderinger selv om de på ingen måte er rett hver gang.