Enig i at ting ikke er lineært. Skal ikke kommentere for mye om «hypen», men selvsagt er det noe i det. Som med spillere. De er stort sett enten fantastiske eller ubrukelige.
Mitt syn på Potter før Chelsea var at det ville vært interessant å se han i en stor klubb. Noe av grunnen var som Dougie nevner fordi det føltes ut som hans Brighton kunne bli virkelig gode med litt bedre kvalitet på topp (det har tross alt Chelsea selv om de ikke har en klar midtspiss). Og jeg har vært «glad» i han helt siden jeg så en dokumentar fra Østersund for mange år siden. Så synes jeg det ville vært merkelig å ikke «oppdatere» sitt syn på han etter Chelsea.
Feks som nevnt før - han har aldri ledet lag som skårer mye mål. Ikke noe jeg har tenkt over før, men det viser seg at hans Swansea ikke skåret spesielt mye (de skåret omtrent akkurat det samme som andre lag midt på tabellen i Championship). Det samme er sant for Østersund. De skåret riktignok flest mål i ligaen det året de rykket opp til Allsvenskan, men bortsett fra det året har hans lag aldri imponert gjennom å skåre mye. Selv året de vant «Ettan Norr» skåret de ikke mest.
Betyr ikke at jeg mener Potter ville vært en håpløs ansettelse, men jeg tror han bør nå ta seg en litt mindre klubb igjen - og bevise at han kan gjøre det godt med et nytt Brighton eller lignende. Så kan han gå inn i en større jobb med høy selvtillit og bedre omdømme igjen - hvis så skulle skje.
Skal heller ikke glemme at da han dro til Chelsea hvor de var villige til å sparke en høyprofilert trener som TT for å hente akkurat han. Egentlig umulig å skulle være mer «elsket» fra dag en enn som så. Hos oss vil han være den som vi tok fordi ingen andre ville.
Sommeren 2021 skulle jeg ønske vi hadde hentet Potter. Nå tviler jeg på at det er en god ide.