In 2020-21, the season before Arne Slot became their manager, Feyenoord finished 29 points behind champions Ajax. They came fifth, the same number of points from the top of the table as they were from the bottom three, with the football under Dick Advocaat very uninspiring.

Two years later and the Rotterdam club are champions following Sunday’s win at home to Go Ahead Eagles, with two games to spare having spent virtually the whole season leading the Eredivisie. They last lost a league game in September, when they succumbed to a late goal in a 4-3 defeat at PSV Eindhoven.

Transitions are quick and passing is certain. Slot likes to work with younger players who are keen to learn. “If you have a young group, then, as a trainer, you can take the boys through videos in your desired playing style,” he said a few years ago.

For example, when Tyrell Malacia left last summer for Manchester United, he chose to replace him at left-back with the 20-year-old youth team product Quilindschy Hartman. When he needed a central midfielder, he took 22-year-old Mats Wieffer from Excelsior Rotterdam in the Dutch second tier. Both were subsequently called up to the Dutch national team. Most of the key players this season are 24 and under — there are only three outfielders in the squad who are older than 25.

Most of all, the priority is on entertaining football. The goal is not to win at any cost, but to provide exciting, as well as winning, football. Voetbal International wrote: “He believes that special football is more remembered than a prize with boring, uninspiring football.”

Så ganske opplagt at vi har funnet vår mann. En som ikke bryr seg om å vinne. Og er hårløs.

Har veldig sansen for Slot, satt en knapp på han for lenge siden. Og bare tenk hvor gøy journalistene i England får det.
A bold move from Levi 👨🏻‍🦲🧑🏻‍🦲

Litt fascinerende at Stellini og Pochettino gir lavere odds enn De Zerbi, LE og Nagelsmann.

Ting skifter voldsomt fort, men akkurat nå:

Slot
    Rodgers
    Alonso
    Frank
    Potter
    Mason
    Pochettino

Skal man anta det blir en av de første 6?

Hadde Slot øverst fra start så håper selvsagt på han, men slik jeg ser det alle gode alternativ.

Tror dog det er en fordel om vi ikke ansetter en "mislykket" manager fra England nå - som Rodgers og Potter. Selv om jeg liker begge - spesielt Potter.

Slot tror jeg som sagt kan komme inn med riktig selvtillit. Men han vil selvsagt komme fra en mindre liga. Alonso vil ha en bakgrunn som nok gir han respekt fra dag 1. - selv om han er ganske uerfaren som manager. Frank er en morsom type. Kan gå litt alle veier. Ingen problemer hvis vi ender opp med han. Så akkurat nå noe som:

1. Slot
    2. Frank
    3. Alonso
    4. Mason
    5. Potter
    6. Rodgers

Håper virkelig det blir en av topp 3 hvis det der er lista. Synd De Zerbi ikke er der.

Spent på om Nagelsmann er inni bildet om vi får oss dof snart. Har fortsatt ett syltynt håp om han. Men Slot er veldig spennende. Er ikke klar for Rodgers.

Usikker på Rodgers. Han er jo ikke en dårlig manager. Imponerende byggverk i både Liverpool og Leicester. Men så har det fulgt samme syklus begge steder, hvor ting går ordentlig på tverke etter 2-3 sesonger.

Usikker på hvor mye av det som skyldes at Rodgers er en dårlig trener eller at klubbene har flaks/uflaks på markedet. I Liverpool fikk han Balotelli inn for Suarez. Leicester, som i en periode ble sett på som «geniale», har de siste sesongene bommet på alt.

Uansett er vel ryktet til Rodgers såpass tynnslitt per nå at det vil føles litt Nuno-aktig både blant fans, og sannsynligvis spillergruppa.

Vi ender nok opp med Mason, eneste som er villig til å jobbe med denne vitsen av en klubb akkurat nå.

En ekstremt negativ sak ang Rodgers er at hans Leicester-lag i flere år var fantastisk dårlig på defensiv dødball. Det må være noe av det enkleste å fikse for en manager av et topplag og han var ute av stand til nettopp det.

Dougie

Enig i det meste der.

Vet ikke hvor mye han hadde å si for spillerne som ble kjøpt til Liverpool, men:

Benteke
        Firmino
        Lallana
        Lovren
        Markovic
        Balotelli
        Allen
        Sakho
        Moreno
        Clyne
        Sturridge
        Borini
        Coutinho
        Origi
        Can

De 15 dyreste spillerne hentet under Rodgers sin tid i Liverpool.

Av topp 10 er det vel bare Firmino som kan sies å ha levert virkelig bra. En spiller som kom kun noen mnder før Rodgers fikk sparken.

Sturridge, Coutinho og Can hadde sine gode perioder i Liverpool. Sturridge fikk vel sin opptur nettopp under Rodgers - før skadene tok knekken på han, men generelt fikk han lite hjelp av nye kjøp. Coutinho var veldig god en periode, mens Can var solid (dog en del opp og ned).

Minner veldig om oss etter at vi hentet Son, Alderweireld og Trippier sommeren 2015. Wanyama kom i 2016 som heller ikke var dårlig (veldig god en periode), men ikke på nivå med Son og Alderweireld. Så er det et svart hull frem til Højbjerg sommeren 2020. Og det sier litt at det er Højbjerg som nevnes. Milevis unna Son og Alderweireld.

Nytter ikke å bli bedre hvis man kjøper så dårlig.

Hadde vært interessant å vite hvor mye kontroll Rodgers har hatt over den slags. Ser man de spillerne som er hentet til Liverpool og Leicester under et mens han var i de klubbene er det triste saker - selv om jeg er klar over at de fleste kjøp for de fleste klubber ikke ender opp med å bli "stjerner" i sine nye klubber.

Schism Hadde vært interessant å vite hvor mye kontroll Rodgers har hatt over den slags.

Han har iallefall uttalt at han ikke ønsket Balotelli.

En ting er nivåforskjellen kontra Suarez - på den tiden hadde man vel kanskje fortsatt et håp om at Balotelli kunne bli noe. En annen ting er at de ikke kunne vært mer forskjellige spisstyper.

F#$&* assa. Det er så spennende 😜
          Mer spennende enn de forrige gangene.
          Nå føler jeg det er litt vinn eller forsvinn. Vi må slutte å tulle og det må sitte denne gangen.... og det er pokker ta meg ikke lett 😢

Eg treng eit prosjekt eg kan tru på. Det er allt. Eg kan leve med plasseringar midt på tabellen så lenge vi kan renske vekk gammal møkk, spe på med talent, og sjå ein positiv fotballfilosofi igjen. Ein offansiv plan. Kven som skal være DOF og Trenar har eg egentleg begynnt å bry meg lite om. Eg vil berre at det skal funke.

Ellers vill eg forsvinne enda meir ned i den nermast apatiske supportaren eg har vore sidan "storhetstida" til Poch.

Må få ut litt frustrasjon/oppgitthet/.
          Jeg sa den dagen Levy & Co sparket Pochettino at det var den største tabben i Tottenhams Historie.Vi er fortsatt uten manager & sportsdirektør.
          Ikke mange rykter at Levy faktisk har prøvd å snakke med Pochettino.Han er uansett på god vei til Chelsea.

Nagelsman skal har sagt nei.

Kompany har skrevet ny kontrakt med Burnley.

De Zerbi gjør det bra hos Brighton, så hvorfor skal han forlate den klubben.

Arne Slot?
          Når jeg først hørte rykte om Arne Slot tenkte jeg nei med en gang.Etter å ha lest mer om han er jeg mer positiv.Dette er en manager som vil underholde med offensiv fotball, vil ha ballen i laget og balltempo skal være høyt.Han er mer lik Guardiola enn Mourinho.
          Mener å ha lest at han er god med unge spillere/talenter (usikker).

I 2019 var han manager for AZ Alkmaar, fikk dem til 2 plass plass, men sesongen ble aldri ferdig pga Covid. Overaskende fikk han sparken i 2020 (5 Desember).

Tok over Feyenoord i 2020 rett etterpå.Fikk dem til Conference league finalen.
          I sesongen 2021/22 vant Feyenoord serien og han ble årets manager.
          Det er 2 kamper igjen av serien i år, men de har vunnet serien allerede.Tapte i kvartfinalen mot Roma i EL.
          Må si at han høres spennende ut.