For meg er det ikke kampene mot Milan som er problemet. Og at vi ryker mot et bra lag fra Italia er ingen krise. Er ikke slik at vi skal slå Milan 10 av 10 ganger. Ei heller slik at spillet er så dårlig som noen skal ha det til. Utrolig sjansefattig i begge kamper, men Kanes sjanse i Milano er vel den største noe lag hadde - sammen med den ene Milan hadde i går. Målet Milan skåret var ikke en spesielt farlig situasjon, men Jesus var ikke helt på topp noen av dagene. Det burde muligens ha vært et 70/30 oppgjør i vår favør som ble 50/50. Og så tapte vi. Skuffende, men ingen «skandale». Vi blir aldri så gode at vi slår ut italienske storlag i CL hver gang vi møter de. Men vi bør definitivt slå Milan slik ting er nå oftere enn vi taper - det er jeg enig i.
Men som tidligere argumentert for en trenden et problem. Og helt håpløst å ha en trener som etter en slik kveld skal stå og snakke om kontrakten sin. I prestasjonsgrupper er man ekstremt følsomme for «støy» (som er litt rart, men slik er det overalt) - og det at man har en trener som ikke får det til å fungere samtidig som kontrakten ikke er avklart er klassisk slik «støy». Legger man til Paraticis situasjon og Kanes kontrakt blir det veldig sårbart. Så fort ting går litt på tverke, og det har humpet avgårde lenge nå, så kommer situasjonen plutselig litt ut av kontroll. Hvorfor klubben går og venter på at det skal skje, som er det helt tydelig mest sannsynlige scenarioet, er for meg et mysterium. Vi sparket Mourinho rett før en finale. Da var vi også kjedelige osv., men var vi i noen større blindgate enn vi er nå? Mulig hukommelsen blir litt selektiv, men jeg vil påstå klart nei. Tror få forventet at Mourinho skulle ryke før den finalen - mens nå er det få som vel synes det er merkelig om det kommer ei melding om 4 timer at Conte er ute.