Vekk med Conte!!!!! Orker ikke mer 😫 Har mistet fullstendig troen på han

Nok en kamp med imponerende forsvarspill 🤮.Gud hjelpe meg så dårlig dette er, spillerene greier ikke å holde fokus å gjøre jobben sin.Vi var så passive, at det fatisk kreves en innsats for være så passive.Skremmende dårlig over hele linja og det etter City Kampen.
Hvorfor greier ikke spillerene å bli motivert etter en kamp mot City, vi har faktisk sjans på 4 plassen.
Kane tar rekorden og alt ser lyst ut.En uke etter så ser det ut som vi rykket ned og alle spillerene har gått på fylla.

Mange spillere som spilte til styrk i dag.Forsvar linja vår var elendig.
Dier:Vanskelig å beskrive hvor dårlig han var i dag, men grusom er muligens ordet.Han er ferdig på dette nivået.
Tanganga:Hvorfor får han starte? Ikke i nærheten av få godkjent, gjør uffattelig mye feil.
Porro:Stakkars man, men hvorfor får han starte etter Royal sin kamp mot City.Porro gjør alt feil, velkommen til PL.
Davies:Henger ikke med, var vel feiplassert så ofte at en bot er på vei i posten.

Offensivt er det ikke bedre, null bevegelse og initiativ.Står å ser på og håper på det beste.Orker ikke å skrive mer om laget.

Conte får styrk.Hvorfor gjør du ingenting,du står å ser på.Han ser ut som en slagen man.Er utrolig passiv.
Han burde gjort tre bytter i pausen, sendt en beskjed at dette er ikke er godt nok, men det gjør han ikke.
Siden han ikke gjør bytter før det 15 min igjen, så må han være fornøyd med det han ser.Han må mene at det han ser er veldig bra.
Jeg tviler veldig på om han rett man for klubben.

Enig med presley i alt ! Porro was his signing ? , Spence not. Uansett det må ryddes skikkelig i Tottenham nå, begynn med Conte fortsett med keeper, forsvar og vesntre kant. Royal/Spence var kanskje ikke så dum å ha på høyre ?

Hele laget var skrekkelig i dag, men et lite unntak av Bentancur så lenge han spilte. Han hadde innsats i det minste. Så av den grunn så er det selvfølgelig altfor tidlig å felle noen dom over Porro. Husk hvor svak f.eks Kulusevski var i sin første kamp.

Skuffende, og faktisk veldig overraskende.

Mitt syn: Begynn med roten og det åpenbare. Både Lenglet og Sanchez bør kunne være en oppgradering av det Dier med noen unntak har vist i det siste. Jeg TROR at den mannen til tider sprer usikkerhet rundt seg, noe som påvirker de rundt. Jeg tror ikke at alle plutselig blir dårlige. Dier har gjennom en lang karriere hos oss aldri vist seg pålitelig over lengre perioder. I tillegg, noe vi ser hver kamp, Dier er redd ballen, når han blokkerer er det fordi han ikke rakk å dukke eller snu seg bort.
Tror også det går i svart for han når han blir usikker, da der han ingen god dirigent der bak.

Son. Vi starter med 10 mann, de vi spiller mot starter med 12. Så dårlig er han. Han dekker mer rom for de andre enn for oss, og vinner langt flere baller for dem enn for oss.

Porro. Skal ikke dømme han etter en kamp, men ikke sett ut Royal i sitt livs form for et eksperiment.

Perisic. Utifra de siste kampene, burde venstre heller enn høyre vært forsterket.

Forester. Siden Gazzaniga, har 2.keeper vært en salderingspost og pensjoniststilling. Trenger tydeligvis ikke bredde der.

Til slutt et lite forsvar av Davies og Tanganga: De får absolutt ingen hjelp av backene, og med en usikker Dier i tillegg blir det ikke lett. Sier ikke at de to er fantastiske, men den viktigste bak der er uten tvil den som dirigerer i midten

Må bare legge til at jeg har digga Dier helt siden han putta De Braune i lomma som defensiv midtbane første (?) gang de møttes i PL, men som sagt, da var han defensiv midtbane. Så har ingenting imot han, har bare aldri klart å stole på han som stopper (uten sikring).

Kan godt si at Forster ikke har den reaksjonen vi er vant til at Lloris har, men det er klart at når motstanderene rekker å få parkeringsbot inni vår 16 m med ballen i beina er det ikke rart de sikter og treffer rimelig bra. De to situasjonene Dier velger å ikke presse eller gjøre en dritt for den sak skyld, taper kampen for oss. Så konkurransedyktig er PL, at gir du ethvert lag et par mål , vil de få noe ut av kampen. Så det er tydelig at Romero er viktig for hele laget. Han liker ikke den passive forsvarsstilen. Så kan man jo igjen si at det er det som fikk ham utvist og gjort utilgjengelig til gårsdagens kamp.

Dette var sjukt ræva. Var so optimistisk etter den City kampen. Var sikker på at vi hadde knekt en kode. Det har vi ikkje. Kanskje Conte skulle holdt seg heime?

Fra himmel til helvete, har Conte mista garderoben og innsatsen i går var en demonstrasjon mot Conte?

Eg lurer og litt på det. Muligens den beste kampen vi har speldt denne sesongen var uten Conte ved roret. Og med en gang han kom tilbake blei det tilbake til det vanlege...

Det første målet er selvsagt litt tilfeldig. Mendy skårer vel derifra på 1 av 1000. Det sagt gir vi bort en dårlig corner, og se hvor Perisic stopper opp for å posisjonere seg for ei blokk. Utrolig feigt å ikke følge ballen ut mot Mendy - for å stresse Mendy mer i skuddøyeblikket. Så selv om Mendy normalt uansett ikke skårer så forstår jeg det ikke. Perisic kan kanskje argumentere for hvis han følger med lengre ut er sjansen for at Mendy skyter via han og i mål faktisk større enn at Mendy treffer som han gjør. Jeg vil allikevel si Perisic gjør det der av feighet.

Ser man på 2-1. Jeg har ingen problemer med oppspillet til Davies. Det er helt opplagt at det er et mønster vi gjerne kjører. Kane er god til å ta imot de ballene og som man ser senere er Son på vei inn i bakrom, MEN resten av laget må stå riktig i tilfellet Kane taper den duellen.

Dier er fullstendig på bærtur. Sannsynligvis så tror han at han har sin mann. Som vi alle vet er han ubrukelig til å ha oversikt over hva som skjer bak seg. Et problem han har hatt hele karrieren som stopper.

Tanganga står langt ute og nede fordi han ønsker å være spillbar hvis ballen går tilbake til Forster, men der har det i flere sekunder vært klart at Davies vil slå den ballen. Da må han komme seg mye nærmere midten og Leicester sine spillere. Også legg merke til at både Bentancur og Højbjerg ikke er i bildet.

Der kommer Bentancur inn. Mulig fordi han ser at Dier er så nære mannen på midten så gjør han heller ingen innsats for å komme seg på riktig side. Ingen sier ifra til Dier at han er på feil plass.

Her ser man hvordan alt er forskjøvet mot høyre. Nå mener jeg ikke at man skal mannsmarkere Leicester sine spillere når vi har ballen, men dette handler om balanse. Porro må gjerne holde bredden, men da må han stå høyere i banen. Ettersom vi har både Son og Kulusevski på vei inn i bakrom må Porro tenke mer defensivt og flytte seg over. Dier er FORTSATT fullstendig på bærtur. Han har faktisk ende ikke forstått. Hverken Højbjerg eller Tanganga plukker opp Maddison. Kan forstå at Tanganga er i en vanskelig posisjon der, men han må dekke en av de - og evt. rope på Højbjerg for å få han ned.

Son er på vei inn i bakrom ettersom han forstår hva vi prøver på. Kulusevski like så. Og som vanlig gir Leicester fra seg ekstremt mye rom hvis man er nøye. Men i motsetning til oss er ikke de villige til å la Kane få ta imot ballen uten press. Kane taper så duellen.

Kane taper duellen. Man kan nok si litt for enkelt, men også modig satset av Leicester-stopperen. Slik er det når man har stoppere som velger hvilke dueller det er verdt å gå hardt inn i.

Dier har nå bestemt seg for å ikke dekke noe som helst. Han følger ikke det han trodde var «sin» spiller opp, og har enda ikke oppdaget Leicesters spiss. Bentancur og spesielt Højbjerg ser kun på ball og har ingen formening om at vi er i ubalanse. Tanganga som nok forstår at han har havnet med to mann ender opp med å stå litt i ingenmannsland. Selv om dette ikke er Tanganga sin skyld (Dier, Højbjerg og Bentancur i den rekkefølgen er mye svakere) så er det litt svakt å ikke ta et tydeligere valg. Normalt bør han komme seg inn sentralt så fort som mulig, men han må uansett komme nærmere. Som mål 3 og 4 viser så er det der Dier dummer seg ut. Kan jo sammenligne med hvordan Leicester står når vi har ballen - de er tette i våre.

Over til 3-1 så står vi ikke så veldig feil totalt sett. Husker ikke helt hvorfor Porro er helt der borte, men det er ingen krise. Prøver Davies å varsle Dier? Som neste bilde vil vise er Dier fryktelig på bærtur igjen. Alt for langt unna. Tanganga har også en merkelig posisjon. Ingen krise, men ikke riktig. Og her spiller da Leicester kun en ball rett frem. En type fotball man gjerne ser på Gutter-14-nivå.

Ikke så mye mer å si. Der er Dier. Milevis unna der han burde ha vært. Meget mulig han ikke er komfortabel med å stå en mot en så tett, men alternativet å stå 10-15m unna er jo i alle tilfeller dårligere.

Så er det egentlig ikke noe krisesituasjon enda. 3 mot 3 på den måten er dårlig med tanke på at det er en rak ball fra en stopper mot et etablert forsvar, men normalt skal det være ganske enkelt å løse med tanke på hvem man spiller mot.

Så kommer Dier aldri opp i press. Alle i hele verden bortsett fra Dier og Forster forstår hvor skuddet skal gå. Helt utrolig passivt av Dier at han får skyte så fritt etter at Dier faktisk har gjort en OK jobb med å senke farten på angrepet. Forster har flyttet seg over, men kommer ikke raskt nok ned. Svakt av Forster, men alltid vanskelig når skuddet går helt nede. Utilgivelig av Dier - svakt av Forster.

Kan vel bruke samme beskrivelse av mål 4. Den sekvensen er litt mer rotete så Dier har litt mer å tenke på, men som Perisic og som han selv ved 3-1 MÅ man gjøre mer for å forstyrre skytter. Son gjør også en patetisk jobb i forkant. Samt at Emerson og Sanchez knapt har kontroll på sine hvis noen skal prøve ei pasning. Rett og slett svakt over hele linja - og noe jeg er fristende å si også er mye trenernes ansvar. Vi burde vært bedre organiserte. Vil vel fortsatt gi hovedansvaret til Dier, men ikke like opplagt som mål 2 og 3. Her er det flere som har mye skyld. Son og Forster spesielt.

Så er det veldig merkelig at vi slipper inn 4. Leicester skaper ikke spesielt mye (vi skaper omtrent ingenting - så fortsatt fortjent). Personlig tror jeg vi hadde vunnet hvis Dier ikke hadde startet. Og jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor han alltid starter. Det må være opplagt at folk i klubben også gjør denne type analyser og ser - selv om man alltid kan fordele skyld litt forskjellig - så må alle være enige i at det Dier gjør på mål 2 og 3 er svakt.

Schism
    Solid gjennomgang! Grundigste analysen her inne noensinne. Det kan jeg like.
    Scoring imot 2: Naivt måten Son bare snur ryggen til det oppspillet fra Davies. Greit at Kane kunne flikke den videre til Son på løp osv men synes ofte han stikker ifra. Timingen med resten av laget og Son synes å bli dårligere for hver kamp

Til å ikke ha noen problemer med Dier så synes jeg du har ganske store problemer med Dier @Schism 😉

Fine analyser av målene! Men er jo en total kollaps av laget, både offensivt og defensivt.

Uten at jeg har noe videre grunnlag for det kan det virke litt som at seieren over City kombinert med Kane sin rekord trakk litt fokus fra denne kampen. Lenge siden det har vært så tafatt over hele fjøla. Har jo vært sånn over lengre tid, at hver gang man kommer i en posisjon til å kunne utfordre så kollapser det. Spørsmålet er om det er spillerne eller trener sitt ansvar, men er vel begge deler. Samtidig skuffa over at en som Conte ikke har mer kustus på stallen og ikke gjør grep til pause.

Hvis Son ikke blir benka nå, hva slags signal sender det til resten av stallen?

Cuti Til å ikke ha noen problemer med Dier så synes jeg du har ganske store problemer med Dier @Schism 😉

Fortsatt ikke til å ha i stallen. Men synlig for alle, bortsett fra Conte, at siden før VM en gang har Dier vært dårlig.

Så er jeg overrasket over hvor dårlig han faktisk til tider kan være. Det skal jeg innrømme. Leicester er muligens det dårligste noensinne fra den kanten.

Dier kunne sikkert vært gratispassasjer med en Romero på hver side av seg. Eller med prime Toby og Jan som i gamle dager.

Sammen med spillere på samme nivå som Davies og Tanganga blir det dessverre helt sjanseløst.

Selv om det er lett å peke på enkeltspillere har vi nå totalt sett et forsvar som slipper inn langt flere mål en Everton i ligaen - et forsvar som ser ut som det alltid kan slippe inn mål, og der må trener-teamet ha mesteparten av skylda. Vi ser lag med dårligere råmateriale som klarer å være tettere bakover på tross av at vi tidvis spiller ultra-defensiv fotball. Ser vi litt bort fra hva Conte har klart med andre lag tidligere, virker det som han sliter veldig med å finne balansen i forsvarsorganiseringen, og det samme hvilke spillere han spiller med, og jeg trur det handler om spillestil og hvordan spillerne skal forholde seg til hverandre.

Samtidig så viser vel kampen mot City at gutta kan spille fotball, også de i forsvar.
      Det er kanskje det som frustrerer meg mest denne sesongen er at toppnivået er veldig bra, men vi ser det bare i enkelte kamper. Det er ingen kontinuitet i progresjonen.

• Knut svarte på dette.

rihno Men sett på en annen måte så er City det eneste laget av topplagene vi har prestert delvis godkjent mot denne sesongen (mulig jeg setter ting vel mye på spissen nå). Og dessuten et lag vi generelt presterer relativt godt mot 😅