Liker å kverulere? Dustete kommentar. Du tror jeg mener dette fordi jeg «liker å kverulere»?
Så jeg kampen? Også tåpelig. Aldri stått i mål i fotball, men har vært en habil håndballkeeper. Vet hvordan man sliter med å håndtere skudd som skifter retning. Selv om det er aldri så lite.
Folk må gjerne være uenige, men den ballen skifter retning i Sessegnon. Derfor Lloris treffer den feil. Så er ikke Lloris uten skyld, men at Sessegnon først Saka komme så nære for så å ikke være i nærheten av å blokkere er mye svakere. Hadde den ikke tatt borti Sessegnon hadde jeg vært enig.
Greit at vi har ei utfordring med Lloris. Når skal han fases ut? Ikke uenig i det. Er jo akkurat det jeg argumenterer for angående Kane (noen år frem i tid - hvor ingen andre er enige med meg virker det som). Det betyr ikke etter mitt syn at denne kampen var et problem. 1-0 er etter mitt syn for han mer uflaks. Skudd fra den distansen fra en spiller som Ødegaard på 2-0 er opplagt ikke enkelt. At ingen engang diskuterer hva Sarr gjør er ganske fascinerende. Højbjerg er høyt oppe og da er det ganske opplagt at ikke den andre av to kan selge seg. Står Sarr på Ødegaard blir det aldri mål. Så er det forståelig at Sarr gjør feil. Ingen problemer med det, men synes ikke Lloris skal få skylden for andres feil (selv om det skuddet ikke er umulig å redde).