Cuti Så du mener vi har godt rykte på oss i forhandlingsbransjen?

Vi er vel i fotballbransjen... der håper og trur jeg vi har et rykte som gode forhandlere, vi har ikke ei "seddelpresse" som det ser ut som noen klubber har.

Alle bilforretninger setter en pris på bilen de skal selge og ønsker selvfølgelig at noen vi betale den prisen, som kjøper er jeg passelig dum om det er mitt første bud. Jeg har litt erfaring med bilkjøp i USA spesielt og føler det som ganske tilfredstillende når prisen på USD 100K kan forhandles til 70K og enda bedre når jeg får 100K tilbake etter at den er brukt noen år...

Tror alle skjønner at det beste er å hente Porro gratis eller betale halvparten eller whatever bare det er under fastsatt pris. Men la oss leke med tanken at prisen faktisk er satt i dette tilfellet.

Må nesten stille spørsmålet. Så får vi ta konklusjonen 1. februar:

Kjøpe Porro til utkjøpsklausulen £39m 1. januar eller kjøpe Porro til utkjøpsklausulen £39m 31. januar?

Mulig det blir resultatet, men hvordan kan du vite med omtrent 100% sikkerhet i desember at du ikke kan få ned prisen?

Og hvor mange høyrebacker skal vi ha? Paratici gjorde sitt valg med Spence. Rimelig at han må selge noen først. En som er non-HG.

Kjøpe Porro for 39m 01.01 for så å fortelle hele verden at vi må selge en høyreback på billigsalg?

Jeg er ikke uenig at vi kanskje kunne vært mer aggressive i blant. Men alltid noen som mener vi bare skal bla opp. Det fungerer i alle fall ikke. Og stort sett alltid er det «denne gangen» vi må gjøre det.

Cuti beklager at jeg ikke skjønner logikken din og glad du ikke styrer "min butikk".

• Cuti svarte på dette.

Schism Mulig det blir resultatet, men hvordan kan du vite med omtrent 100% sikkerhet i desember at du ikke kan få ned prisen

Hvordan kan du vite med omtrent 100% sikkerhet i desember at prisen ikke er den Sporting sier den er?

Schism Og hvor mange høyrebacker skal vi ha? Paratici gjorde sitt valg med Spence. Rimelig at han må selge noen først. En som er non-HG.

Kjøpe Porro for 39m 01.01 for så å fortelle hele verden at vi må selge en høyreback på billigsalg?

Vi må kjøpe en ny høyreback fordi de vi allerede har er for dårlige. Tror hele verden skjønner at vi ønsker å selge Doherty eller Royal uavhengig av når vi kjøper ny back. Eller om vi i det hele tatt kjøper ny back.

Schism Jeg er ikke uenig at vi kanskje kunne vært mer aggressive i blant. Men alltid noen som mener vi bare skal bla opp. Det fungerer i alle fall ikke. Og stort sett alltid er det «denne gangen» vi må gjøre det.

Tror det er ingen som mener at man aldri skal forhandle om pris. Men at vi akkurat nå har et gigantisk problem på høyrebacken tror jeg alle som har sett mer enn 2 fotballkamper ser.

Cuti mulig det er fordi jeg så fotball før fargetv ble et forsøksprosjekt, VM 66 var fornøyelig i svart/hvitt!

For øvrig har jeg ikke noe i mot å bruke penger, tvert om har jeg mer glede av penger når jeg kjøper noe jeg har bruk for enn å "salte i banken", men jeg betaler bevisst ikke mer enn jeg må og det trur heller ikke DL gjør.

OysteinS Av nysgjerrighet, hva var utløsende for din blinde tro på alt Levy gjør?

Nå er det ettertrykkelig bevist at penger ikke går ut av klubben. Tror ikke man trenger «blind tro» for å rimelig anta at ØysteinS og Levy har samme holdning. Finner man noe bra å bruke pengene på så gjør man heller det enn å bare la pengene stå.

Så kan man selvsagt diskutere hva pengene skal gå til. Der antar jeg Paratici nå har ganske frie tøyler. Men ikke like sexy å diskutere en mann vi enda ikke misliker.

Venter fortsatt på svar på et par ting fra deg @Schism . Både når det gjelder Porro og Sessegnon tidligere. Men det er kanskje enklere å hoppe videre?

OysteinS For øvrig har jeg ikke noe i mot å bruke penger, tvert om har jeg mer glede av penger når jeg kjøper noe jeg har bruk for enn å "salte i banken", men jeg betaler bevisst ikke mer enn jeg må og det trur heller ikke DL gjør.

Som jeg skulle sagt det selv. Kjøpe noe man har bruk for i stedet for å ha pengene i banken. Og betale det man må, men heller ikke mer😉

Cuti Venter fortsatt på svar på et par ting fra deg @Schism . Både når det gjelder Porro og Sessegnon tidligere. Men det er kanskje enklere å hoppe videre?

Tviler på at resten av forumet har noen interesse av å lese vår krangling. Jeg mener du er helt på bærtur og du mener jeg er helt på bærtur. Det er blitt gjort klart fra begge sider.

Cuti Og betale det man må, men heller ikke mer😉

Enig, ikke betal mer enn man må, det er dårlig butikk og DL driver tross alt butikk...

5 dager senere

Tottenham have made Sporting right-back Porro their main target for this window. The Portuguese have been previously pointing to his buy-out clause of £40million but it is understood there may be a softening in their stance if Tottenham can reach £30m plus bonuses.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-11668379/Tottenham-continue-chase-Sporting-Lisbon-fullback-Pedro-Porro-main-January-target.html

Så kanskje det var mulig å forhandle allikevel? Så kan man jo spørre seg hva poenget er uansett. 10m betyr bare enda en Jack Clarke.

Er vel et poeng at en del penger havner hos City også ifm dette?

Dvs er avtalen City har med Sporting lite robust så kan vi kanskje strukturere en deal som Sporting og vi tjener på, men City tjener mindre på.

Nå har jo Paratici frie tøyler til å sette opp et par «bra» avtaler før han forsvinner 😅

Kan jo håpe Emerson har overbevist SP de siste kampene.

Doherty finner nok seg en klubb i PL til sommeren.

Hotspur88 på SC mener denne er ekstremt nære nå.

Kjenner det blir rart å ha en back som kanskje er god. Blitt en del av vår identitet å ha dårlige backer.