Haha ja. Det blir så hult at jeg ikke har ord. Og gjenspeiler forsåvidt hvor lite bakkekontakt folk som styrer fotballen har.
Det som fascinerer meg er hvor mye man aktivt går inn for å tukle med et så velfungerende konsept som det VM er. 32 lag, 1-2 vertsnasjoner - naboland hvis 2. Stort sett underholdning helt inn i grupoene, og bunnivået ligger ved smertegrensa.
Men nei, her skal vi senke bunnivået med 48 lag, kjøre et format ingen kommer til å forstå, ha straffekonk i gruppespillet, og spre vertsnasjonene over halve kloden.
Samme greia med den evige debatten i Norge om sluttspill og annet drit i Eliteserien. Eller det nye formatet i CL. Hvor får disse folkene det fra?
Mulig jeg bommer totalt her, men jeg har alltid tenkt at fotballens popularitet ligger i kombinasjonen av et spill som flyter og et liga/turneringsformat som absolutt alle kan forstå seg på.
Førstnevnte er allerede i full gang med å bli ødelagt av VAR, sistnevnte er også borte innen få år. Mens pampene sier de skal redde fotballens fremtid (les: stikke mer penger i egen lomme), som visstnok er hardt trua. Spørs om vi ikke snakker en selvoppfyllende profeti i så måte.