Da trenger vi 6 poeng for å holde United bak oss (de kan selvsagt ta oss igjen på målforskjell, men ikke spesielt sannsynlig - selv om de må vinne 3 og vi må tape 3). Ikke at jeg ser noen grunn til at United skal vinne de siste 3 (to av de er borte), men vet jo aldri.

Skal se i krystallkulen og prøve å spå de siste kampene.
Arsenal:
West Ham (B) 3 poeng
Leeds (H) 3 poeng
Tottenahm (B) 0 poeng
Newcastle (B) 1 poeng
Everton (H) 3 peong
10 poeng = 70 totalt

Tottenham:
Leicester (H) 3 poeng
Licerpool (B) 0 peong
Arseal (H) 3 peong
Burnley (H) 3 poeng
Norwich (B) 3 poeng
12 poeng = 70 totalt

Ok tips. Men trur du har regna for mange poeng på begge lag.
    Har håp om et lite poeng til west ham idag også jeg. Ulempen er at de spilte e cup i midtuka og prioriterer vel den høyere

Madball
      Jeg føler meg sikker at West ham priotere EL.Tror de har en del skader i forsvaret.
      Det som kan motivere dem er at de kan havne foran United.

Enig i den vurderingen dessverre...

Chelsea ligger under - men det er vel ikke spesielt interessant for oss, det er for mange poeng opp.

Synes ikke West Ham stiller så halvgærent. Spørsmålet er vel heller om de har energien til å matche Arsenal. Motivasjonen burde det iallefall ikke stå på - de er langtifra garantert en Europa-spot neste sesong.

Tviler ikke på at WH vil prøve, men som Leicester kommer de til å gå tomme. Skårer Arsenal først tror jeg det er over.

Vi har arse 12 mai og så Burnley 15 mai. I underkant av hvile der med andre ord..
      Arse møter Everton i siste kamp mens vi har Norwich. Mye tyder på at vi har en vesentlig lettere oppgave enn de.

Veldig liten tro nå. Etter neste kamp er vi fem poeng bak sannsynligvis. Selv om vi vinner NLD - som ikke er sikkert - så blir det veldig vanskelig.

Selv om det ikke er umulig hvis vi ligger to poeng bak etter NLD. Da kommer nerver plutselig veldig inn i bildet.

Ved at vi rotet så mye mot Brighton og Brentford var vi nok ganske avhengige av at Arsenal ga fra seg poeng i dag.

Tror nok Everton er et tøffere lag å møte enn Norwich, de har mer å spille for. Norwich er jo vant til å være jojolag.

Må etter en kjapp titt på programmet si at det er rimelig usansynlig at vi tar igjen Arsenal. Er ikke akkurat noen høyoddser at vi er fem poeng bak etter helgas runde. Synes ikke vi har gjort oss bort på Anfield siste sesongene, men taper likevel «alltid». Arsenal møter et Leeds som det spøker for, og de er vel ikke akkurat et lag som kan ligge bakpå og frustrere Arsenal.

Det er derimot Burnley, som vi møter runden etter. De er dessuten i bra form, og er vel det laget med mest momentum i nedrykkskampen. Arsenal har Newcastle borte i samme runde - et Newcastle som nok er litt på stranda. Sjansen for at vi knapper innpå Arsenal i den runden er liten.

Deretter er det NLD - en kamp vi bare må vinne. Men det er vel en ganske klink 50/50-match sånn lagene har fremstått i det siste

Til slutt har vi Norwich, som skal vinnes. Arsenal har Everton hjemme i samme runde. Et Everton som har skjerpa seg, men som samtidig skal plukke poengene hjemme. Og si at vi vinner NLD, og dermed er to poeng bak, så er sjansen for at Arsenal roter det bort liten. Vi er iallefall dønn avhengige av at Everton fortsatt har noe å spille for - har de sikra plassen, er det bare å glemme.

Så ja, ser ikke veldig lyst ut dessverre. Vil kanskje anslå at sjansen vår er 20%?

Jeg klarer ikke å se på Burnley som spesielt vanskelig. Jeg tror vi vinner den.

Jeg var lenge ganske optimist på fjerde, men var selvsagt ikke helt etter planen at Arsenal skulle slå Chelsea, United og West Ham.

Nå må NLD bli hjemmeseier. Det er selvsagt ikke sikkert, men tror ikke det finnes noe scenario hvor vi ikke vinner NLD og allikevel ender opp på fjerde.

Tror jeg Arsenal vinner sine siste 3 foruten NLD? Nja. Jeg tror vel egentlig ikke det. Så det finnes en sjanse, men jeg tror ikke vi bare vinner resten foruten Liverpool heller. Samt at vi i bestefall har 50% sjanse til å vinne NLD. Er vel 40-35-25 eller noe jeg ville gitt i sjansefordeling der.

538 har oss på 30%. Jeg er nok kanskje mer enig med Dougie at 20% høres mer riktig ut. Jeg ville vel nå muligens sagt mindre enn 20% - når man tar prestasjonene i våre siste 3 med i betraktningen.

Schism Jeg klarer ikke å se på Burnley som spesielt vanskelig. Jeg tror vi vinner den.

Ja vi skal jo vinne den. Poenget var mer at målt opp mot de to andre som kjemper mot nedrykk (som Arsenal har igjen hjemme begge to) er vel Burnley den tøffeste. Både fordi de har mest momentum om dagen (ting snur riktignok fort), og fordi de er det laget som er mest komfortable med å ligge bakpå og frustrere motstanderen.

Dougie

Skal man se på formtabellen er det Newcastle som er vanskeligst. Burnley har slått Watford og Wolverhampton - som er de to lagene i PL i dårligst form.

Så kan jeg være enig i hvordan kampen vil bli spilt - og at den slags lag som Burnley fort kan bli en nervøs affære for oss hvis vi ikke skårer 2-0 ganske kjapt. La oss si at vi vinner NLD og da er 2 poeng bak - hvordan vi da håndterer en "må vinne kamp" hjemme mot Burnley er ganske bingo. Skulle vi derimot vinne så vil Arsenal få voldsomt press på seg borte mot Newcastle.

Jeg vil si Newcastle, Everton og Burnley er ganske likt. Så er det Norwich som er opplagt enklere enn de andre - men ikke enkelt å vinne borte mot Norwich heller dessverre. Får jo håpe vi går inn i den kampen med en sjanse - det blir grusomt.

Brentford bør være glad de henta Eriksen. Utspilt mot manure nå. Som mot oss Eriksen et eller to knepp over de andre. Trygge er de vel heller ikke så den poengfangsten de sanka etter han kom inn kommer garantert til å være det som gjør at de holder seg

Så litt av kampen i går og Eriksen har vært overraskende god. Jeg trodde ikke han kom til å kunne bidra så bra som han har gjort. Synes han ligner mer den gamle Eriksen i kroppsspråk osv. vs. den vi hadde på slutten. Han er definitivt bedre enn Lucas 😆

Liverpool er ikke umulige å klå. Absolutt et bra lag og særlig på Anfield. Men kult å se Villareal angripe de. Soleklart straffe? Dere som ser kampen?
          Rart å se hvor bra alle de tidligere Spurs spillerne spiller, viser at ikke alt er rett fram i fotball. Heldigvis

Vi solgte Foyth 😆 Capoue har vært glimrende, men helt greit at vi solgte han.

Synes ikke det var straffe. Definitivt ikke soleklar.

Blir dessverre noe annet på Anfield.