Resultatene våre mot Liverpool har vært ganske begredelige de siste sesongene. Teller 0-1-6 siden begynnelsen av 18/19-sesongen. Samtidig har vi faktisk bare ved ett tilfelle tapt med mer enn 1 mål (2 hvis man regner med CL-finalen).
Ved noen anledninger har vi selvsagt vært et nummer for små, men spesielt på Anfield synes jeg egentlig vi har vært langt fra noen kasteball de siste årene, selv om det er en bane vi «alltid» taper på. I fjor har vi flere sjanser til å avgjøre, men taper på et sent cornermål. Samme for et par sesonger tilbake hvor Sissoko roter bort en 2 mot 1-sjanse før de scorer på tampen etter en keepertabbe.
Så selv om jeg har liten tro på poeng i den, så håper jeg iallefall vi skal greie å stille opp med mer enn United idag. For det har virkelig vært begredelige saker, selv om Liverpool også har sett ganske «unplayable» ut. Samtidig har vel United noen situasjoner hvor man ser at Liverpool er litt sårbare. Med litt mer presisjon i pasning og mottak er Rashford igjennom ved et par-tre anledninger. Son og Kane kommer nok til å få mer ut av de situasjonene.