Jeg klarer ikke helt å rasjonalisere det Chelsea gjør. Alle megasigneringene, selv om noen kanskje er overpriset, tilsier at de ønsker å vinne både det ene og det andre denne sesongen, og de er spillere som jeg vil tro at Tuchel har ønsket seg (forsvarere, Auba). Til tross for dette virker det som at de nærmest har ventet på et påskudd for å kvitte seg med TT, og det henger jo ikke på greip.
Så henter de Potter, som er kjent for å bygge opp og planlegge i lange linjer. De kan gjerne si at de skal være tålmodige, men jeg har vondt for å tro på det. Forventningene om trofeer er der hele tiden. Med Tuchels erfaring kunne CL vært en mulighet, men Potter har jo ikke det. I PL har de allerede skuslet bort en del poeng, så der må han få skuta på rett kjøl på kort tid. Og de ryker sannsynligvis ut mot City i ligacupen. Så da ser FA-cupen ut som halmstrået klubben og fansen må klamre seg til for å få suksessen de forlanger.
Jeg ville ikke satt penger på at Potter er der om et år, men det blir spennende å se om han lykkes.
Tottenhamhjertet mitt er glad det ikke ble Poch. Liker å innbille meg at han ble spurt og ga et (u)høflig nei.