Slik jeg ser det så kan vi ikke spille 3-4-3 pga vår midtbane er ikke sterk/god nok.Det blir for store hull i midtbanen og da får forsvaret vårt problemer.Mye bedre med 3-5-2 eller 4-3-3.
Vi har ikke kreative spillere som er gode nok.Ingen playmaker som City, United, Arsenal & Newcastle har.Det blir for passivt eller for enkelt med de vi har nå.
Ikke mange kampene at 3-4-3 har fungert utmerket eller tar jeg feil her?
Med 3-5-2 så blir vår midtbane mye bedre balansert.Da kan vi kjøre for eks. En som har styrken defensivt og to litt mer offensive sentralt .Blir litt som 3-1-4-2.Kunne vært litt som dette:Højbjerg som den defensive og Bentancur + en litt mer kreative spiller ved siden.
Vi har uheldigvis en del midtbane spillere som har styrken defensivt.
Med 4-3-3 så får vi backer og en sterk sentral midtbane.Med de tre sentrale:En kan ha sin store styrke defensivt og de to andre litt mer balansert.
De to som spiller offensiv ving blir litt som vingbacker.Har først fremt styrken offensivt, men jobber også godt defensivt.
Tror Arsenal, Newcastle & Liverpool kjører 4-3-3 ofte.
Er våre midtbane spillere er ikke gode nok til spille 3-4-3?
Kan selvsagt spørre om stallen er god nok til denne formasjonen?
Tror Conte vil fortsette med 3-4-3 og da må Januar vinduet må nok en gang utnyttes til det fulle.Det må den nok uansett om vi skal kjempe om en CL plass.
Her må Conte & Levy se hva som er tilgjengelig.Jeg håper på en forsvar spiller og en kreative midtbanen spiller.