Hvis Tottenham skal utvikle egne spillere må det mere til enn å bare ansette en ny manager. Akademiet vårt er jo en vits og har vært det i årevis, Kane var unntaket og klubben hadde null tro på ham, skal ikke si jeg er verdens største fan av Tim Sherwood, men når det kommer til Kane så var vel han den eneste som våget å tro det kunne bli noe ut av ham.
Antonio Conte
Jeg tenker på å utvikle både unge og «gamle» spillere. Når var sist en spiller tok kjempestore steg hos oss? Son?
Hvilke spillere er det som kan utvikles da? Eric Dier blir ikke plutselig Virgil Van Dijk bare fordi noen sier de riktige tinga til ham.
Kanskje vi kan få Romero opp på nivå til Ben Mee om ikke annet. Burde være potensial til det.
Kan ikke se at råmaterialet er så dårlig. Og mange har faktisk blitt bedre individuelt.
- Redigert
Romero? Vår desidert beste defensive spiller hittil i år. Selv om han fremdeles har litt å gå på.
Men kan ikke se så mange nye Son’er siste åra.
Så lenge Levy styrer blir det færre og færre talenter på oss også, de andre klubbene må være dritlei av mikkmakkeriet hans nå, for ikke å snakke om spillernes agenter.
- Redigert
Ja. Folk som Gil, Sessegnon, Kulusevski, Spence etc viser det tydelig.
Hva gjelder utvikling under Conte er det egentlig litt rart hvor mange som individuelt er blitt bedre. Højbjerg, Davies, Sessegnon, Bentancur etc. - men vi som lag er svake. Selvsagt har det at Son er gått fra verdensklasse til ubrukelig mye å si her, men allikevel litt rart.
- Redigert
- Nye eiere (men ikke med sktitne oljepenger),
- ny manager (en som gjerne klarer seg uten store innkjøp, vil bli «livet ut», og gjør om gråstein til gull og ikke minst spiller ytterst offensivt og attraktivt).
La oss lage bannere, demonstrere og stå på barikadene for dette, og sparke det vi har. Da blir det pokaler! Livet generelt, og PL spesielt, er så enkelt, og gresset er så grønt på andre siden
Tråd!
- Redigert
Schism Oi. Full koking ja i kjent stil.
Du som stort sett bare sier hvor dum og dårlig Sessegnon er, trekker altså frem han som en spiller som har blitt mye bedre under Conte når vi diskuterer hvor få/ingen som egentlig har blitt bedre for oss noen år nå. Sier du det bare for å kverulere? Eller bare later du som?
- Redigert
Dette er ikke vanskelig. Påstanden er at vi tiltrekker oss færre og færre talenter pga Levy. Sessegnon i verdens øyne var et stort talent. Han gikk til oss isteden for alle andre klubber. Det er et eksempel på at vi er attraktive. Hva jeg mente og mener om han er uendelig irrelevant for hvordan vi skal bedømme vår attraktivitet ovenfor unge spillere.
Du og Kung er ofte enige. Og jeg er ofte uenige med dere begge. Hvis du legger det til side og puster litt nå. Så tror jeg vi kan være enige om at det jeg skrev ikke var spesielt «kverulerende».
Så får tiden vise om Kung får rett. Historisk sett vil jeg påstå han tar grundig feil. Veldig mange «hypete» unge spillere har i Levys tid kommet til Spurs. Bale, Modric, Bostock etc. Men skal man vurdere det mer seriøst så må man selvsagt se hvor mange sammenlignbare klubber har hentet.
Et annet interessent aspekt i den diskusjonen er hvor mye manageren har å si. Deres Pochettino sluttet jo helt å bruke unge spillere, men han vil dere ha tilbake? Selv Mourinho ga flere sjansen enn det Pochettino gjorde de siste årene (gudene vet hvorfor han forandret seg - da mye av hans suksess ble bygget på å være modige med ganske unge spillere).
Conte er nok ikke den mest attraktive der heller. Vet ikke. Kulusevski virker til å ha blitt tiltrukket av han, men hva gjelder andre vet jeg ikke. Tror kanskje spillere ofte ser på det der litt annerledes enn fansen gjør.
- Redigert
Schism Diskusjonen gikk vel i utgangspunktet på at jeg ønsket en manager som utvikler egne spillere. Gamle såvel som unge.
Da nevner du spesifikt Sessegnon som en av spillerne som har utviklet seg mye under Conte. Noe jeg tror både du (basert på alle tidligere kommentarer om Sessegnon) og jeg er helt uenige i.
Hvis du oppfatter at jeg og Kungereke stort sett alltid er enige, så tror jeg du må lese det som skrives litt mer nøye. Bare fordi begge vi stort sett er uenige med deg, betyr ikke det at vi mener det samme.