Greit nok at vi ikke har fantastiske spillere, men at det ikke skal være mulig å spille fotball med folk som Romero, Højbjerg, Bentancur, Son, Kulusevski, Kane, Richarlison osv er jo opplagt feil. Også opplagt feil at det ikke skal være mulig å konkurrere med Brentford og Aston Villa uansett hvor mye man skylder på ENIC og Levy.
Jeg har ingen sterke meninger akkurat nå om Conte bør ut. Jeg kan ikke si at jeg synes han har levert i henhold til sitt omdømme som en av verdens beste managere, men mener ikke han har vært veldig dårlig heller. Ganske middels totalt sett. Veldig solid å klare topp 4 i fjor, men også veldig liten fremgang. Det var ikke mye fremgang spillemessig utover i fjor heller.
Akkurat nå er det for meg opplagt at Conte får mindre ut av troppen enn den er god for.
Vi får telle opp etter sesongen. Uten topp 4 er det ikke umulig at man ser forandringer rundt spillere som Kane og muligens Son. Noe som uansett vil måtte komme snart. Lite som tyder på at Conte skal klare å gi Kane en siste sjanse som tittelutfordrer. Da får man se om Conte er den man vil ha til å bygge nytt. Kanskje tvilsomt. Håper fortsatt vi skal klare topp 4 og få til noe neste år. Arsenal er et godt eksempel på hvor kjapt ting faktisk kan snu.