Det synes jeg blir litt for enkelt. Conte sier også at vi spiller med tre «strikers». Hvor mange topplag spiller med tre «strikers»?

Ei heller slik at vi nødvendigvis spiller mer med fem enn med tre. I alle fall er ikke det nødvendigvis ønsket til Conte.

Conte påpekte det samme som flere her inne i intervjuet etter kampen - vi suger mot gode lag og det holder ikke.

Hva han sier og hva som vises på banen er i så fall to forskjellige ting.

Enda en sjokkerende svak kamp. Helt forferdelig å se på. Virker som vi bare blir dårligere og dårligere.

Overraskende hvor positiv Conte fortsatt er. Bra.

Skrudde av rett etter kampslutt. Men dersom Conte var positiv blir jeg enda mer bekymret.

Nakstad blitt Tottenhamsupporter? 😉

Positiv som at man må jobbe på. Han kunne jo selvsagt sagt at klubben må tenke annerledes osv og alt det Sutretino holdt på med, men ser ikke at det ville gjort ting bedre.

Haha. Kunne egentlig tenkt meg en trener som kaller en spade for en spade jeg.

Trur ikke et kløyva sekund på at Conte mener det. Ansiktsuttrykket hans ved noen av feilpasningene sier mer enn tusen ord. Jeg tenkte på om han noensinne har hatt et lag med så mange middelmådige spillere.

Han er nok neppe imponert over spillerne etter de siste par kampene. Samtidig er det han og Paratici som har sørget for at vi knapt hentet en eneste spiller som forsterker førsteelleveren i sommer.

Enig. Det hadde vært noe annet om det var Levy som bremset mulighetene for forsterkninger. Det later ikke til å ha vært tilfellet i sommer (selv om en aldri vet slikt 100% sikkert). Ergo står vi igjen med Paratici og Conte som enten har overvurdert stallen og/eller vært udyktige ift å forsterke på riktig måte.

Synes det er vel tidlig å si noe om. Noen spillere får fart på ting kjapt - Kulusevski og Bentancur, men jeg vil påstå at det er mer vanlig slik som med Grealish - at det tar tid. Var vel det Conte nevnte i intervjuet etter kamp også.

Så kan man ikke helt vinne her. Jeg har ikke noe imot at en trener sier klart i fra når han er misfornøyd (så lenge han ikke heter Mourinho godtar vel fansen det?), men man må samtidig se konstruktivt på det man prøver å gjøre (som Sutretino til slutt ikke klarte).

Mye bedre for meg å ha en Conte som "forklarer" hvorfor ting ikke helt går på skinner enda - isteden for at han "forklarer" verden hvor umulig det er å gjøre det godt med Tottenham uansett.

Så er jeg litt skuffet over Conte så langt.

A) Hans Chelsea-lag var veldig "in your face" hva gjalt press. Jeg trodde vi skulle se noe av det samme hos oss. Dessverre er vi fortsatt når vi prøver å presse høyt veldig sårbare.

B) Hans kjærlighet for visse spillere er veldig merkelig.

1. Emerson: Den verste. Jeg ønsker karen alt godt og med fire bak hadde han sikkert vært ganske god. Som vingback er han nesten en skandale. Burde vært Doherty og Spence som spilte der.
  2. Sessegnon: Jeg har ikke noe imot å gi Sessegnon muligheter, men han gjør de samme idiotiske feilene fortsatt - og jeg ser ingen fremgang.
  3. Dier: Har stort sett vært veldig god, men han spiller opplagt for mye og har begynt å gjøre de feilene han tidligere var kjent for igjen. Hvor er han før 0-1 til Newcastle i går? En slik ball skal ikke kunne gå igjennom på den måten. Hvorfor rullerer ikke Conte Dier litt?
  4. Sanchez: Jeg mener ikke han er så dårlig som mange mener, men når man spiller med 3 bak og de ytre skal være "ballspillende" så sier det seg selv at Sanchez ikke går. Fascinerende mot Newcastle hvor ofte oppspillsfasen dør med Sanchez og Emerson på høyre.
    5: Gil: Helt utrolig behandling av en ung spiller.

En ting at vi til tider ligger lavt. Det har jeg ikke så mye problemer med, men savner at vi er mer "offensive" i hodet. Conte minner meg veldig mye om Kjetil Rekdal. Man skal aldri spille "low probability passes" på feil plass. Noe som er helt riktig, teoretisk sett, men det krever også at man har over gjennomsnittelige intelligente spillere. Det har vi ikke. Og selv om Kulusevski og Bentancur har hevet oss der ser jeg ikke hvordan mange av Contes favoritter og nye kjøp hjelper. Dier, Emerson osv. er ikke folk som klarer å balansere ved å spille kynisk gjennom 90 min.

Da er jeg mer for å fostre tro og selvtillit. Hvem bryr seg hvis man slår litt feil i blant bare man prøver på noe? Jeg forstår at det er en veldig norsk måte å tenke på, men de beste lagene i England har stort sett også spilt den slags type fotball. Litt naivt muligens for en Italiener, men det har nå fungert fint. Og veldig få spiller den litt kyniske fotballen Conte representerer i disse dager. Allegri gjorde det godt med Juventus på den måten. Så hadde man der helt fabelaktige fotballhjerner i kjernen av laget. Man kan nok argumentere for at Ancelotti også er på den litt "kyniske" siden, men igjen - de har Modric, Kroos, Casemiro osv. - vi har Dier og Emerson. Virkelig ikke sammenlignbart.

Veldig enig i det meste egentlig. Som du sier også så spiller jo egentlig ingen av de beste lagene lenger den fotballen vi prøver å spille. Og skal man lykkes med denne spillestilen er man helt avhengig av å ha mange nok verdensklassespillere til at det funker likevel. Og der har virkelig ikke vi.

Ser heller ikke for meg at spillere som vi prioriterte i sommer kommer til å løfte oss ut av dette. Bissouma og Richarlison har mange sesonger i PL bak seg og skal ikke behøve noe tid til å tilpasse seg nivået. Gamle rutinerte spillere som Lenglet og Perisic har lite eller intet utviklingspotensiale. Så jeg står fortsatt for at sommervinduet var meget svakt. Vi trenger spillere som styrker førsteelleveren. Bredde får vi som en følge av det. Vi bør ikke kjøpe reserver.

Ser at Arteta blir nevnt tidligere i tråden. Er det noen her inne som tror:

1. At Conte blir værende lengre enn kontrakten dersom vi ikke er "med" når sesongen er slutt eller har vunnet en cup eller to?
  2. At Conte får lov til å fortsette dersom vi ikke er "med" når sesongen er slutt eller har vunnet en cup eller to?

Tottenham Hotspur har ikke tradisjon for å ha is i magen når ting butter. Conte er vel heller ikke kjent for å bli dersom ting butter. Fortsetter trenden vi er inne i nå så er vi uten trener i januar. Enten tar Conte frakken og går eller Levy ber Conte om å ta frakken og gå.
Hvorfor situasjonen virker så håpløs nå er fordi vi spiller Conte-fotball og i tillegg taper kamper. Hadde vi vunnet de to siste så hadde stemningen vært en helt annen. Både i troppen og her inne. Nå blir det bare spekulasjoner om hvordan troppen opplever dette, men de fremstår som noe hjelpeløse når plan A ikke funker. Plan A er Gung Ho -fotball, score først og forsvare eller forsvare, kontre og forsvare. Når vi ikke scorer/får en i mot så går lufta ut og laget fremstår som en halvslapp ballong.
Det er ikke 11 rævva spillere som blir sendt ut på banen i hver kamp. Når det er sagt så blir det produsert mye rart med tanke på enkeltspillere som feiler på de enkleste ting. Mot Newcastle tror jeg det ble satt ny rekord.
Hvorfor er det slik? Forstår ikke spillerne hvordan Conte vil at de skal spille? Evner de ikke å spille slik Conte vil? Trenger spillergruppen mer tid til å "komme inn i" Conte sin spillestil?
Dersom de trenger mer tid, bør de få det til kjapt for hverken Levy eller Conte er kjent for å ha tid.
Arteta ble nevnt innledningsvis mest som et eksempel på at tid er essensiell dersom man skal lykkes. Quick fixes gir av og til gode resultater, men er ofte av kortvarig art.

Oppsummert: Jeg er mest bekymret for om laget vil få den tiden.

rihno Hvorfor er det slik? Forstår ikke spillerne hvordan Conte vil at de skal spille? Evner de ikke å spille slik Conte vil? Trenger spillergruppen mer tid til å "komme inn i" Conte sin spillestil?

På mange måter de store spørsmålene.

Litt høna eller egget for min del. Er det spillerne som ikke forstår eller er det Conte som ikke forklarer godt nok?

Hva gjelder evner er det spillerne som ikke har gode nok evner eller er det Conte som ikke klarer å utnytte dem?

Jeg liker "idealistiske" trenere, men jeg har null tro på at en trener kun kan spille med spillere som perfekt passer ens system. Noen ganger må man som Mourinho med Aurier gjøre noen tilpasninger for å få det beste ut av enkeltspillere. Conte har fått mer ut av Dier og Davies. Man kan vel argumentere for at Sessegnon er blitt bedre under Conte også - selv om han fortsatt er ganske stusselig. Højbjerg er også en spiller man føler Conte får mye ut av, men han var god under Mourinho også. Uten at det er mange jeg føler veldig underpresterer under Conte er det ikke slik at man generelt føler man får det beste ut av så veldig mange. Og mest synlig med Emerson. Hvis Conte slavisk kun må ha "perfekte" spillere til sin stil - hvorfor har vi fortsatt spillere som Emerson og Sanchez i troppen?

Så har jeg ingen problemer med å gi Conte tid. Så lenge spillerne ikke gir opp - og hvis de gjør det så er det opplagt argument for å kvitte seg med spillere isteden for treneren.

Schism opplagt argument for å kvitte seg med spillere isteden for treneren

Lettere sagt enn gjort med en del av de kattene vi har kjøpt i diverse sekker senere år.

Viktig seier for Conte idag. Ny matchball til tirsdag før en god test mot Liverpool på hjemmebane. Etter det har vi en haug av bunnlag før og etter vm. Kan fort se mye bedre ut tabellmessig hvis vi får litt mer vind i seila

Ja, var litt avgjørende kampen i dag for Conte.
      Så spørs det om han klarer å bryte sin egen CL-forbannelse hos oss. Til å bare ha trent svindyre topplag har han en skrekkelig statistikk i CL. Så sånn sett ligger vi ikke bra an🤣

Nei tiden vil vise. Men tidligere har han fått kritikk (sikkert med rette) for å virke handlingslammet under kamper vi kommer bakpå. Nå har vi to på rad hvor det motsatte skjedde så cred der hvor cred bør gis. Vi bytta vel 5 idag og det blei bytta tidlig