Cuti Jeg lurer bare på hva som må til for at Conte skal spille en positiv dominerende fotball? Kjøpefest som i Inter og Chelsea? En grunn til at han aldri har lykkes i Europa.
Nei akkurat dét er et godt spørsmål. Virker som energi og stabilitet er helt sentrale forutsetninger. Som igjen forklarer hvorfor ting så såpass bra ut sist vår da vi stort sett hadde én kamp i uka og stilte samme ellever hver gang. Men det blir jo et aldri så lite paradoks når kampprogrammet blir tettere og de uungåelige skadene kommer. Umulig å opprettholde både stabiliteten og energinivået. Det er jo sånn sett smått utrolig at Conte er såpass lite glad i bytter og rotasjon.
Cuti JEG mener han er helt feil type trener for oss. Fungerte utmerket som en Tom Nordlie midtveis i sesongen i fjor. Kom inn og skremte spillerne til å prestere. Men over tid ønsker jeg en annen type fotball. Å se Tottenham ligge dypt inne på egen halvdel i 5-4-1 uansett motstand er helt grusomt. Og alle piler peker dessverre feil vei.
Ser hvor Nordlie-sammenlikninga kommer fra, men deler den ikke helt. Så helt klart et tydelig spillemønster som etterhvert fikk satt seg. Helt åpenbart for meg at Conte forsøkte å bygge noe konstruktivt, og ikke bare var/er en fyr som pisker spillerne sine til å prestere.
Cuti Vil overraske meg stort om ikke majoriteten av spillerne er luta lei, noe den artikkelen du linka til langt på vei antyder. Denne type fotball suger livet av spillere og fans over tid. Det er lettere å akseptere at man ikke lykkes om man prøver. Og det har ikke vi gjort denne sesongen.
Det er nok mulig ja (og sikkert forståelig til en viss grad). Men da må man igjen også rette fokus mot spillergruppa. Det var jo samme journalist som skrev at spillergruppa var dritt lei Pochettinos i ukene før han fikk sparken. Var vel noe greier om intensitet da også. Samme spillergruppe som forøvrig etter sigende også gikk lei Mourinho (akkurat det skal jeg ikke laste dem for, men det blir en annen diskusjon). Ingen grunn til at ikke Tuchel eller Enrique vil bli for «intenst» for dem også.