Blir for dumt? For det første aldri sagt at de to er «skandale» så hva er poenget? Hva gjelder risiko taler tallene for seg selv. Alle de kjøpene ble gjort fordi man trodde man fikk gode spillere tilbake. Det skjedde altså ikke, men så fort en spiller vi er interessert i evt går til en annen klubb så vet vi? Vi er altså eksperter på en 20-åring som spiller i Tyskland? Apropos for dumt.
Ja. Selvsagt kan det være at Chelsea ender opp med to verdensstjerner. Da van Dijk ble kjøpt trodde vel de fleste at de hadde betalt for mye også. Poenget er at man må sannsynlighetsgjøre - og desto dyrere desto tryggere må man være. Faktum, selv om jeg vet noen kaller det «statistikk» og derfor teller det ikke, er at det er ingenting som heter å kjøpe noen man er sikker på lykkes.
Hva gjelder Chelsea mener jeg (skjønner at folk med mer peiling enn meg i Chelsea mener noe annet) at de hadde vært mye bedre tjent med å bruke pengene et annet sted.
Kan jo også lure på hvorfor Gvardiol skal signere nå? Hva som Chelsea ender på 7. plass og RM vil ha han neste sommer?