Enig i det - forstår ikke hvorfor vi ikke har byttet tidligere i kamper hvor vi leder klart.

Også et poeng at man ikke alltid starter med alle de sterkeste forover i banen. Husker ikke hvem det var, meget mulig Ferguson, som påpekte at han alltid måtte ha en offensiv spiller på benken som han kunne bruke til å forandre kampen. Så f.eks ved mange skader og man kun hadde la oss si fire friske "stjerner" offensivt så satte han en på benken og heller spilte med tre stjerner og en "reservelagsspiller" kun for å ha noe tørt krutt.

Må jo være bortimot en absolutt sannhet at "fast plass" på laget gjør at spillere er mindre skjerpet både på trening og til kamp, nesten uavhengig av sport, lag og hvilken utøver det er snakk om.

Ødelegger ikke selvtilliten til Kane eller Son om de en gang innimellom starter på benken.

Det er ikke egentlig så enkelt. Fast plass på laget gjør at stress-nivået for den spilleren går ned; mange spillere fungerer bedre med trygghet og forutsigbarhet. Denne ideen om at spillerne må ha usikkerhet rundt rollen på laget for å pushe seg selv er relativt avlegs i arbeidspsykologi. Samtidig er det veldig bra for de rett utenfor laget å føle at de til enhver tid har mulighet til å starte kamper, så det er en utfordrende kabal å legge med laguttak.

Personlig tenker jeg det bunner ut i hvordan det kommuniseres, at Son f.eks får vite at han hviles en kamp fremfor at han settes ut pga manglende prestasjoner kan fungere - han beholder tryggheten samtidig som Bergwijn eller Lucas får merke at de kan starte kamper igjen.

Son mister ikke noe grunnleggende trygghet fordi han ikke starter en kamp. Da vil jeg heller si at folk som Winks mister selvtilliten fordi de aldri er med. Hva skal man nå gjøre for å få sjansen? Hvis man føler at uansett hva man gjør så er man ikke noe nærmere så vil det være, etter mitt syn, mye mer ødeleggende enn at noen sitter på benken i en kamp eller to - blant de som er vant til å starte.

Nå tror jeg ikke det er noe 1 til 1 årssakssammenheng her - at bare vi hadde rotert så hadde vi sett bedre prestasjoner mot Brighton og Brentford, men at det er en medvirkende årssak til at vi har fått en liten nedtur er jeg ganske overbevist om.

Nei det var kun ment som et forenklet eksempel, men jeg trur absolutt at det både er positive og negative effekter av å ha en stabil første-11er hvor mange vet at de starter.

Skjønner. Helt enig i at det er gammeldags og kanskje litt feil å tenke at usikkerhet kun er positivt (selv om vi nordmenn nok er mer "følsomme" der enn de fleste andre).

Det er vel også en "filosofi" at man benker noen etter en strålende kamp - nettopp fordi man ikke ønsker å forsterke det at noen har spilt dårlig - da heller gi de en sjanse til å revansjere seg kjapt. Rimelig komplekst, men er vel derfor noen ledere er bedre enn andre - å "time" den slags riktig, vurdere personligheten til spillerne osv. med tanke på hva slags type "behandling" de reagerer "riktig" på.

En tradisjonell holdning er vel at keeper og forsvarere i større grad er faste, både for å øke tryggheten hos hver enkelt spiller, men også for å øke tryggheten blandt medspillere - at man stoler på makkere. Og at man rullerer mer på mer offensive roller. Dette fordrer jo at vi har en klar måte å spille på fremover, både i kontra, men spesielt mot satt forsvar, slik at det er systemet som bestemmer hvordan vi skal spille oss til muligheter og ikke enkeltspilleres kjemi. Her trur jeg vi fremdeles har en lang vei og gå.

Litt på kanten av temaet, men Mino Raiola har lagt inn tøflene, noe som nok har ganske mye å si for enkelte overganger til sommeren (blandt andre en fyr fra Leeds med stygg dialekt)

Enklere å spøke om folk som allikevel ikke var døde kjenner jeg.

Alltid trist når folk dør såpass unge.

Samtidig tror jeg den mannen har hatt en svært fint liv på denne jord relativt sett...

Noe jeg ikke klarer å ha sympati for er dog hans bidrag til galloperende spillerlønninger og sinnsyke forventinger til lønn og øvrig kompensasjon fra spillerne sin side. En vesentlig del av et av de store problemene med moderne fotball i mine øyne.

Blir fort «off-topic» den diskusjonen, men pengene må gå et sted. Heller til spillerne enn eierne etter mitt syn. Og at man som agent prøver å få maksimalt ut av ting synes jeg ikke er et problem.

Så har nok mange agenter en finger med i spillet hva gjelder å lage «styr», men tror ikke klubber er uskyldige der heller. Og som klubb bør man da ta ansvar med å kjøpe spillere med riktig personlighet også. Det er tross alt en del av vurderingen som bør gjøres når man handler. United vil ha sirkus rundt Pogba når det går bra, men ikke når det går dårlig. Vil man ha det ene må man godta det andre.

Det skrives litt i engelsk media om Weston McKennie, hvilken type spiller er det?

Mabbutt Som spiller er han nok en oppgradering av PEH med mer offensiv styrke. Han jobber hardt, springer mye, og skal være en spiller som kan bekle mange roller. Som personlighet er jeg litt mer skeptisk; har vært litt mye rart.

cjmozart Høres ut som en spennende type dersom det skulle være noe i det. Bare personligheten du nevner kan temmes. Høybjerg er bra og jobber godt, men tenker også at den posisjonen kunne vært oppgradert et hakk.

"Oppgradere" Højbjerg er på mange måter allerede Skipp. For meg er Skipp, Bentancur og Højbjerg en bra kjerne og jeg er uenig i at Højbjerg er noe svakt punkt, men han er ikke ei stjerne som må starte alle kamper (det vil han uansett ikke når Skipp er tilbake).

Så har vi Sarr som ingen helt vet hvor god er, men når vi kjøper folk får man håpe man gir de en sjanse. Winks er fint som fjerde/femtevalg.

Så skal vi kjøpe en ny CM bør det være ei "stjerne" som man kan håpe vil tydelig forsterke oss. Jeg kjenner ikke McKennie noe særlig, men jeg tviler vel litt. Ikke at man kan vite hvem som blir "stjerne" og han trenger ikke være dyr, men det må være noen man tenker har noe spesielt med seg (Sarr har faktisk det).

«Bra spiller, men spørs med personligheten». Orker ikke flere sånne spillere nå. Gi meg en dansk soldat 10 av 10 ganger isåfall.

Enig i at Højbjerg er en fin spiller å ha i stallen, og håper som Schism skriver at Skipp kan være den lille oppgraderingen vi trenger. Spent på hvordan det går for han når han kommer tilbake. Det aller kjekkeste er når våre egne lykkes.

Aller først må vi bli kvitt Ndombele. Det tror jeg må være det absolutt viktigste.