Nå høres det ut som Lenglet og Spence nærmer seg også.

Utrolig imponerende hvis vi klarer å hente inn 6 spillere før pre-season. Og da har vi veldig mye av kjernen allerede på plass (mangler nok en stopper). Som igjen gjør at vi står veldig fritt til å bite hvis en ny van der Vaart eller lignende skulle dukke opp utover i vinduet.

Høres ikke ut som det blir Raphinha, men da kan det fort bli Paqueta, Tielemans eller noe annet som vi føler kan være en god avtale ved at andre klubber ser at de må gjøre noe før det er for sent. Hakimi kan være et slikt "wild card" - og det kommer garantert til å dukke opp flere.

Paratici imponerer nok en gang. Riktignok vil historien dømme han ift hvor gode signeringer det viser seg å bli i lengden, men det skal ihvertfall ikke stå på innsatsen 😃

Ja. Det viktigste er tross alt å kjøpe gode spillere. Bentancur og Kulusevski beviste at man ikke trenger en lang pre-season i klubben (nødvendigvis) for å levere rimelig kjapt. Så jeg synes viktigheten av å hente spillere tidlig er overdrevet, men fortsatt bedre å få de tidlig enn sent selvsagt - alt annet likt.

At vi nå har Conte, CL, stadion, treningsanlegg osv. gjør det nok også enklere å få gjort ting tidligere - fordi de spillerne vi ønsker ikke nødvendigvis vil vente å se om noe bedre dukker opp. Det var annerledes før da vi måtte vente på at de store hadde gjort det klart hvem de ville ha før vi kunne plukke opp smulene.

Nei. Kan vel ikke gjøre annet enn å klage over vinduet så langt.

Mangler en "ikke" der? 😉

I fjor sommer hadde vi også et ganske prekært behov for litt nytt blod. Da brukte Paratici 65m på Emerson, Gil og Sarr. Det var vel ikke helt smart - selv om ting forandret seg underveis.

Nå blir det sjokkerende hvis ikke Bissouma, Richarlison, Perisic etc. leverer bedre enn de tre - så vi får satse på litt mer i gata til Bentancur og Kulusevski. Men før den tid klarer jeg ikke å feire selv om ting nå ser lovende ut.

Schism Mangler en "ikke" der? 😉

Neida😉 Kan ikke slutte å ikke klage 😉
    Ser veldig bra ut så langt, og hvis man ser hva vi fikk inn i januarvinduet.....OMG

Hvis det stemmer at S.Gnabry vurdere å finne ny klubb, da må vi prøve oss.Ja vi har en del offensive spillere, men her snakker vi om en klasse spiller som uten tvil vil forsterke oss.
    Av offensive spiller så regner jeg med at Bergwjin, Lo Celso, Ndombele, Winks blir solgt.Hva skjer som skjer med Moura og Gill er usikkert.Kan vi få Gnabry så er det bare å selge Moura.

presley Gnabry kommer definitivt ikke til oss. Han er Arse tvers igjennom

Atrix Jeg tenker du har rett i det. Også litt usikkert hvordan det ville ha blitt mottatt blant fansen vår.

Jeg kjenner ikke Gnabrys syn på hans tid i Arsenal, men at det kan gjøre det tyngre kan jeg se.

Tror uansett ikke han er så interessert i å komme til en klubb med for øyeblikket tre klare førstevalg i angrepsrekka og med en dyr nyinnkjøpt spiller som «fjerdevalg». Kanskje før Richarlison, men tror uansett han drar til et sted han blir forespeilet å være et førstevalg.

Tror også vi tenker mer på å utfylle angrepsrekka med mer pasningskvalitet enn en type som Gnabry.

Ikke misforstå. Gnabry hadde vært fantastisk, men tror ikke det er helt riktig «match» for noen av partene.

Tror ikke det spiller noe rolle at han var i Arsenal før.Slike spillere vil til klubber som er i CL, ja av og til retunerer de til gamle klubben, men da er de som regler over 30.Arsenal er en usikker klubb, jeg tror ikke de er gode nok til kjempe om en CL plass kommende sesong.
        Ganbry er 26 år og har mange gode år foran seg.Jeg blir veldig overasket om han går til Arsenal.

Han fikk knapt spille i Arsenal og det var syv år siden, ser ikke helt hvorfor han skulle ha opparbeidet seg en enorm lojalitet til den klubben på bakgrunn av det.

Enig med Schism - ikke helt «match» akkurat nå. At han har vært gooner en gang i tida tror jeg betyr nada. Han har vel smiska med Arsenalfansen i sosiale medier et par ganger, men ærlig talt; fyren fikk knapt spilletid, og var nærmest avskilta da han dro derfra. I en alternativ virkelighet hvor Gnabry er klink førstevalg og akkurat den vi er ute etter, så kommer han.

Går rykter om at han ønsker 300k i lønn. Så selv om vi eventuelt skulle virkelig ønske han så klarer jeg ikke å se for meg at vi er villige til å betale noe i nærheten av det. Så kan man selvsagt spørre seg hvem vil?

For meg høres dette veldig ut som kontraktsforhandlinger med BM. Selv om de selvsagt nå har en helt ufattelig overflod av gode vinger og offensive midtbanespillere der nede.

Gnarby, Mane, Sane, Coman, Müller og Musiala.

Tar ikke med Sabitzer engang som vel er ansett som CM hos BM (når han spiller).

Vi tar steg hva gjelder bredde om dagen selv, men lite stykke å gå før vi når BM-nivå.

Utfra hva jeg forståe av Kilpatrick, så er Ndombele og Lo Celso «ute» mens Sarr og Gil er «inne» (i den grad de får muligheten til å imponere i Korea.

Synes det er merkelig dette med at det ofte snakkes om å "imponere i preseason". Ihvertfall i kampene som spilles så er det ofte svært middels nivå og ikke spesielt mye krutt i taklingene (fornuftig nok) og de fleste er jo egentlig ganske ute av kampform.

Sånn sett er beste mulighet for å imponere å "gi litt ekstra" på trening? Men dette er jo også litt snodig om skulle telle for mye. Det har jo lite å si hvem som ga mest på trening tidlig i juli når sesongen starter?

(Misforstå meg rett, en bygger jo et grunnlag her - så innsats på trening er viktig)

Nei sant, ikke uenig. Er vel kanskje en «helhetsgreie»? Dvs innsats på trening, evne til å ta taktiske instruksjoner, innstilling/råskap, om man evner å ta steg fysisk etc etc.

Gil er jo sånn sett et eksempel. For oss som baserer oss på «eye test» i kamp, har han vel alltid sett ut som en spiller som kan få til noe i PL. Men Conte har virka overbevist om det motstatte. Så det kan jo ha noe med overnevnte kriterier å gjøre, som Conte nå føler at det er verdt å gi Gil en sjanse til på?

Vet ikke om det er å være spesielt "ruthless"? Enklere for alle parter?

Ikke uenig i betrakningen Knut. Slikt er nok ikke så vitenskapelig som mange fans tror - blir nok mer en magefølelse av hvordan folk ser ut i forhold til resten.

Finnes egentlig ikke så mange andre måter å gjøre det på?

• Knut svarte på dette.

Schism Finnes egentlig ikke så mange andre måter å gjøre det på?

Enig. Er det spillere som skal vurderes for utlån eller ei så har man ikke så mye annet valg. Er det spillere som er i klubben så tenker jeg det er best med en løpende monitorering/vurdering gjennom sesongen om de skal matches med de beste eller ei.

Jepp. Ganske vanskelig beslutning det der - å ha Gil og Sarr i London hvor de ikke får spille noe hele høsten er rimelig meningsløst. I alle fall for Gil - kanskje man kan argumentere for at Sarr kan bruke det som "tilvenning" før han går på lån.

Så synes jeg også det er et poeng at de får føle seg en del av laget - at man faktisk tror på de selv om de ikke spiller for oss neste sesong. Det kan man gjøre gjennom å ta de med på den turen. Eneste kostnaden er da at de ikke får være med på en pre-season et annet sted selvsagt.

Tanganga fikk vel Paratici til å skifte mening forrige sesong. I ettertid usikker på om det var en god ting eller ikke.