Tviler på at vi kjøper noen som går rett inn - og ikke enig at vi må det heller.
I fjor hvis vi trengte ny energi på topp var det Lucas som kom inn. Det holder ikke. Og skal vi kun kjøpe spillere som er bedre enn Kane, Son og Kulusevski blir det vanskelig.
Bissouma anser jeg som et kupp. Kan fort bli vår Kante. Tungt å spille sentralt på midtbanen. Med Skipp ute i fjor hadde vi ingen til å rullere Bentancur og Højbjerg med - det går ikke.
Jeg vet ikke hva slags Perisic vi får. Virker til å ha vært veldig god i fjor, men man må være realistisk med tanke på hvor god en såpass gammel spiller i en ny liga vil bli. For meg er det ikke opplagt at han tar plassen til Sessegnon eller Doherty fra start, men hans erfaring og allsidighet blir nok uansett viktig. Og holder kroppen litt til kommer han selvsagt til å spille mye. På sitt beste er han opplagt bedre enn hva Sessegnon og Doherty så langt har vært i karrieren.
Jeg tror vi ser på en høyreback, stopper og en "angriper" til. Men jeg tror ingen av de vi da evt. kjøper går rett inn på noe lag.
Bissouma og Perisic kan nok fort starte første seriekamp, men vil si det er ganske 50/50 - kanskje litt mer for Perisic. Kommer nok mye an på pre-season.
Er alle friske antar jeg det blir:
Lloris
Romero
Dier
Davies
Doherty
Højbjerg
Bentancur
Sessegnon
Son
Kane
Kulusevski
Forskjellen fra i fjor er at benken da har Lenglet, Perisic, Skipp, Bissouma, Richarlison og 1-2-3 nye. Som er ekstremt mye bedre enn forrige sesong. Hvor man faktisk virkelig kan forandre kampbildet gjennom bytter. Spesielt med 5 bytter blir det annerledes.