Både Davies og Dier er etter ryktene veldig profesjonelle - har upåklagelig innstilling, gir maks på trening og lytter til hva manageren sier (uavhengig av hvem det er). Det er nok grunnen til at manager etter manager ofte har dem med i laguttaket på tross av at fansen ikke alltid har vært overbevist.

Enig i at de tre vi har som enhet nå holder veldig bra nivå. Om man vinner titler med de tre vet jeg ikke. Dier må da opp til det nivået vi alle har drømt om at han kan nå. Det kan vel skje. Dier har aldri over tid spilt så bra på stopperplassen som nå.

Så har jeg ingen problemer med Sanchez som femtevalg. Han liker tydeligvis klubben. Klager aldri og har jo også vist fremskritt under Conte. Det vi mangler er en opplagt utfordrer til Davies og kanskje generelt til Davies og Dier. Blir det CL eller EL neste år må vi ha minst fem stoppere som kan spille ganske jevnt. Gjerne seks, men ser for meg at sjettemann blir Tanganga. Som jeg mener er ei god løsningen. Lokal kar som jeg fortsatt mener har potensial. Vil ikke klage og kan til nøds også bekle sideback-rollene (ikke ideelt som vingback selvsagt, men som tredjevalg på høyre går det).

Jeg har veldig liten «feeling» på hva som vil skje til sommeren. Ny stopper er vel det mest opplagte. Noe vil nok skje på spissplassen også. Høyrebacken er det mulig Doherty har løst. Venstre håper jeg vi kjøper inn en, men Conte virker til å like både Reguilon og Sessegnon. Kan se for meg at avslutningen her blir viktig for Reguilon. Hva gjør vi med Sarr? Egentlig perfekt som femtemann på midten. Gil? Kommer begge de til oss begynner troppen å bli stor. Antar vi kjøper en spiss av noe slag, men enhver angrepsspiller vi nå kjøper vet han i beste fall blir fjerdevalg. Så ikke enkelt å finne noe bra da.

Kan Gil fungere som venstre vingback? Mulig det ikke er så interessant for han.

Jeg skal være forsiktig med å si nei ettersom jeg hadde null tro på at Kulusevski kunne spille på høyreback, men hvorfor skulle han spille der? Etter mitt syn er han en type som fint kan bekle Son eller kanskje mer Kulusevski sin rolle i laget.

Jeg tar fint Gil og uten noen nye inn i de rollene bak Kane.

Schism Sarr og Gil er jo unge og kan jo ikke avskrives før de har fått en reell sjanse mener jeg. Winks, Ndombele og Lo Celso er for meg de heteste kandidatene for søppeldynga.

Seks stoppere er i overkant mener jeg, men fem inkludert Tanganga kan jeg gå med på, håper virkelig han tar steget snart, er overbevist om at det bor en solid spiller inni der bare han får orden på tenningsproblemet. Slik jeg ser det er det ideelle om vi får en direkte erstatter for Davies men som kan rullere og en yngre spiller som kan puste Dier i nakken men ikke direkte erstatte ham (enda).

Men spiss ser jeg på som det absolutt viktigste, det er ganske krise at et lag på vårt nivå ikke har en brukbar reserve i den posisjonen. Om Kane skal fortsette å spille hos oss kan han olle spille alle kamper i årene fremover, han er ikke 22 lenger og trenger restitusjon for å kunne yte maksimalt.

Tviler på at Winks ryker ut. Billig og tydeligvis ikke et stort problem for han å være fjerdevalg. Også engelsk.

Lo Celso virker til å gjøre det bra i Spania. Så veldig sikker på at Villareal kjøper han. Hvis ikke kjøper nok en annen spansk klubb han.

Jeg mener folk undervurderer hvor vanskelig det er å få inn en god spiss. Alle som er aktuelle vet at de knapt vil få spille. Og nesten ingen lag klarer å ha en virkelig god spiss som backup. For meg er den beste løsningen å gjøre som Liverpool. Hvor man ikke egentlig har en spiss som backup, men hvor man har angripere som kan bekle rollen som spiss (akkurat nå er det jo "backupen" i Jota som faktisk spiller spiss ganske fast). Så får det være Contes jobb å utvikle angrepsspillet vårt så mye at vi ikke trenger en Kane-klone for å fungere. Noen ny Kane finnes ikke uansett. Slik han er blitt er han helt unik. Han er ikke nødvendigvis verdens beste spiss, men selv Lewandowski eller Benzema hadde ikke klart å 1 til 1 erstatte alt han gjør for oss.

Jeg mener også at Kulusevski fint kan spille midtspiss. Han er jo heller ikke helt ulik Kane i ferdigheter. Han kan stå litt imot forsvarere. Han har en pasningsfot osv.

Schism Det trenger ikke være en ren spiss men en som kan spille der når det trengs. Jeg er ikke helt uenig men heller ikke helt enig. Tror vårt hovedproblem er at vi ikke er villig til å betale de summene som kreves for å få inn en angriper. Ironisk siden vi hadde fått en bra angriper for pengene vi svidde av på Lo Celso og Ndombele.

Vanskelig å vite, men la oss ta en spiss som koster €50m. Det er da en spiss som sannsynligvis spiller fast et sted og er litt "stjerne". Vedkommende vet da at han vil stort sett sitte på benken - så hvorfor skulle han komme til oss?

Angriper er lettere - fordi man da kjemper om 2-3 plasser isteden for bare en. Litt på den måten Liverpool hentet Jota. Det har jeg tro på, men der har vi på mange måter allerede hentet Kulusevski - samt Bergwijn som også fint kan spille spiss. Jeg mener Son passer der også.

Så jeg tviler på at det har så mye å gjøre med hva vi er villige til å betale. Pochettino var inne på det problemet med at ingen faktisk vil.

Kane, Son, Kulusevski, Bergwijn, Lucas og Gil. Det er nok spillere til de rollene. Så hadde jeg personlig gjerne byttet ut Lucas med en kar som kanskje er den som kunne dekket opp for Kane samt utfordret de andre. Finner vi noen bedre enn Kulusevski og Bergwijn der? Jeg tviler. Kunne gått for en ny Janssen kanskje. En slik spiller kunne muligens ha vært interessert.

Schism Jeg tenker at det som ville vært veldig nyttig er en typisk target man (Llorente type) som kan spille med ryggen mot etablert forsvar i stangekamper. Poch var ikke flink å utnytte Llorente når vi hadde han. En typisk stor og sterk angriper som også kan gjøre den samme jobben på kanten.

Tror ikke vi finner noen bedre enn Kulusevski der faktisk.

Akkurat nå trur jeg det er viktigere at vi får inn noen som kan slå gjennombruddspasinngene Kane slår og ikke nødvendigvis de han setter i mål. Vet ikke om jeg blir enig med meg selv ang vår danske venn som spiller i Brentford, men han kan jo kanskje være en løsning.

Man skal aldri si aldri, men vår danske venn virka ganske ferdig med oss da han dro. Situasjonen er åpenbart annerledes nå, men da føltes det litt som noen broer var brent. Riktignok bare basert på magefølelse - lite belegg for den påstanden sånn egentlig.

Hva gjelder spiss, blir jeg ikke sjokka om det kommer inn en rutinert target man ala Llorente. En som kanskje er komfortabel med å stort sett sitte på benken, men som også kan bidra. Jeg tror ikke det er en prioritet å forsterke angrepsrekka med mindre feks Bergwijn selges.

Det hadde også betydd at vi måtte forandret formasjon for å få plass til Eriksen. Lenge siden han har vært på det nivået.

Helt usannsynlig at han kan bidra for en storklubb igjen. Litt på samme måte som jeg er overbevist om at C. Ronaldo er et problem for United.

Før kampene for Brentford er jeg enig, men han har gått inn på et PL-lag etter laaang tid ute, og med ett er lagets beste spiller. Jeg trur ikke Eriksen går til oss, men jeg trur han kunne vært en backup for Kane (dvs at man putter Eriksen i Dekis plass hvor han dropper ned å spiller ballene Kane gjør nå og Deki/Son spiller i midten.

Rollen Eriksen hadde i Pochettinos 3-4-3 minner vel litt om den Kulusevski har nå? Samtidig ville det vært utrolig rart å «ofre» Dejan for en aldrende Eriksen, og jeg er helt enig i at han neppe har nivået.

Kan ikke skjønne annet enn at Eriksen bør fortsette i Brentford. Perfekt miljø for ham hvor han kan ta ett steg av gangen. Og han spiller i et lag hvor han er omgitt av 10 blodhunder som kan gjøre all grovjobben.

Hvis Eriksen skal erstatte Kane så må det nesten bli en slags 3-5-2. Noe jeg egentlig ikke er motstander av - f.eks Son og Kulusevski på topp eller Son og Bergwijn på topp. Men da hadde jeg ikke satt inn Eriksen.

Og jeg var lenge enorm fan av Eriksen. Så stor at jeg mente en periode at han var viktigere for oss enn Kane.

Nå mangler han så mye at selv om han fortsatt har mye i seg så fungerer det ikke mot gode lag. Litt som PSG. Individuelt er de gode nok, men alle må gjøre jobben - hele tiden - for at man skal konkurrere mot de beste.

Jeg vil gjerne ha en topp motivert Eriksen som blør for drakta tilbake, dessverre er det bare urealistisk. Det blir nok som med Bale, Keane etc. pent på papiret og det var det. Vi må tenke nytt og Deki skal ikke sitte på benken, det er han alt for god og viktig til å gjøre.

Det sagt, hadde det ikke skadd med mer bredde fremover, og flere som reelt sett kunne kjempa om de plassene. Pr nå har vi jo ingen som kan det - Bergwijn er rett nok i flyten om dagen, men får knapt sjanser.

Ser man på City - Lfc søndag starter de med hhv Mahrez/Grealish og Firmino/Diaz på benken. Det er rimelig mange hakk opp fra Lucas og Bergwijn (selv om jeg har troa på Bergwijn).

Sånn sett er det ingenting i veien for å hente inn en som kan utfordre/rullere med Deki, men jeg tviler på at det er «verdt det» at Eriksen er den fyren.

Jeg hadde solgt Lucas. Så får man anta at Gil blir bedre. Da er det ikke sikkert at Bergwijn, Gil og en evt ny er så mye dårligere enn hva Liverpool og City har.

Jeg vil heller si vi ville vært sjokkerende nærme. Bergwijn hadde slik han har fremstått ikke gjort seg bort som backup hos City eller Liverpool.

Så er mysteriet Lucas litt frustrerende.

Ikke verdens undergang hvis vi selger Gil heller. Håper ikke vi gjør det, men ingen skade skjedd hvis man får igjen pengene og ønsker noe annet.

Kane, Son, Kulu, Bergwijn og en femte kar som kan alternere mellom spiss og kant hadde vært perfekt. Så får man se om Scarlett kan være sjettemann eller om han bør lånes ut og man evt hentet en «Llorente» i tillegg.

Gil er jeg litt redd har liten fremtid under Conte. Digger Gil, så håper jeg tar feil, men ser liksom ikke helt hvor han passer i planene hans. Regner forsåvidt med at Bergwijn også vil dra hvis Ajax fortsatt er interessert - noe jeg har full forståelse for. Isåfall ender man fort opp med trioen, Lucas og en femtemann.