Emerson Royal
Håpløst å juble over synes jeg, men det er nå min mening
Enig i det ja. Han er vår beste høyreback. Så er det lov å håpe Spence kan ta steget på sikt.
Vi jubler ikke. Vi gråter av glede.
Må ikke tas bokstavelig. Jeg respekterer alle spillere som oppfører seg som Emerson. Selv om jeg synes han er dårlig som vingback og jeg tviler sterkt på at han er vår beste i den posisjonen. Så er det ikke hans feil at han spiller.
Så er jeg glad for at Conte nå blir tvunget til å spille noen annen. Slik sett er dette kritikk av Conte og ikke Emerson.
Han kunne med fordel ha forsøkt seg som høyre stopper i ligacupen. Kanskje i Ligacupen?
Minuset der er at han ikke får brukt motoren sin. En av hans største styrker etter mitt syn er at han kan løpe mye.
For meg er det ganske opplagt at han bør dra til en klubb som spiller med 4 bak. Da kan jeg se for meg at han kan bli god - kanskje veldig god.
Alternativet er å tweake systemet vårt hvis Conte absolutt skal spille med Royal. Jeg blir oppgitt når vi både har en trener som er sta på spillestil, men samtidig spiller med en spiller som ikke passer inn i spillestilen. Enten bytt spiller eller endre stilen litt.
Emerson er ikke god nok til å «tweake» og i Contes hode er vel det gjort siden Perisic er en «ving», men på kort sikt enig. Noe må gjøres for å få det beste ut av Emerson hvis han skal spille så mye.
cjmozart Enig, Emerson er ikke godt nok off til å spille vingback... Som andre har sagt så kan han kanskje fungere som høyre stopper eller kanskje aller best som back i en 4er linje der den ene var veldig off (Perisic/Sessegnon) og den andre står igjen som en tredje stopper sånn som Davies gjorde under Mourinho... Selv vil jeg helst unngå å bruke Emerson, så håper heller at Spence, Doherty får sjansen evt Kulu om Conte prøver seg på 352
Schism
Kyle Walker har jo klart seg ganske bra i lignende posisjon i City?
Men det er klart de ligger mye høyere i banen, så han får brukt fart/løpskapasitet mer.
- Redigert
Jo. Men det fungerer etter mitt syn fordi Walker er helt unik en mot en - og som du sier spesielt når motstanderen kontrer. Som gjør at man kan stå høyere når Walker er der. Den samme effekten får man ikke med Emerson dessverre.
Telepatisk - Emerson med gjennombruddspasning!
Hvordan ting har forandret seg
- Redigert
Landskamper fører alltid med seg noe. Får bare håpe det ikke ødelegger for salg til sommeren så Spence får sjansen.
- Redigert
Ffs… begynner å bli tynt med kompetente spillere i de bakre rekker
Vi befinner oss i en generell flytsone som klubb om dagen..
Haha. Fyflate. Operasjon faktisk.
Og enig med Cuti. Tragisk hvis det stopper et salg - spesielt når han virkelig begynte å imponere - som betyr at vi fort ville fått de 30m eller noe tilbake.
Vi når stadig nye bunnivåer. Nå sier far og agent Royal senior at han ønsker seg til større klubber