Mourinho har en egen evne til å få det beste ut av spillere som er villige til å jobbe hardt. Synes fortsatt sparkingen av ham var krise selv om det til syvende og sist ga oss Conte.
PL: Nottingham Forest (10) - Tottenham Hotspur (3) 28/8 2022 kl. 17:30
Vi sparket Mourinho for Mason og Nuno
I ettertid var det selvsagt verdt det, men noe sier meg det var mer flaks enn dyktighet.
Også greit å huske slik at man nyter det vi har nå. Plutselig sitter vi der med en Nuno igjen.
- Redigert
Vi var like dårlige under Mourinho som Mason og Nuno, så sparkingen i seg selv var grei. Selv om timingen (rett før en finale) kunne vært bedre.
Det er vel poenget. Ingen stor sak at Mourinho fikk sparken, men tidspunktet med tanke på hvem vi hadde på hånden var rimelig patetisk. Enda mer når vi helt klart ikke hadde noen plan for erstatter. Hvorfor Mourinho ikke kunne få sesongen ut vil jeg fra utsiden aldri kunne forstå.
Men men.. så hadde vi flaks til slutt. Lov det også.
Dougie Det er vel strengt tatt berre viss-vass. Mourinho var ingen gud for oss. Men vi hadde en plan, og den funka sånn nokenlunde. Mason/Nuno var megakrise.
Mou har vel og fått rett i veldig mykje ang det han har sagt om både oss/spelarane våre og Utd/spelarane deira. Trur ikkje mange kunne ha henta ut noke som helst fra den troppen vi hadde på det tidspunktet. Ser ut som Conte er ein av fåtallet som kunne klare det.
Enig med Schism her. Verdt det, men mest pga flaks.
- Redigert
Viss-vass? Vi hadde en plan som funka sånn halveis i en brøkdel av kampene under Mou. Var gode i en periode på 7-8 av nesten 100 kamper. Han var doomed ganske lenge før det røyk.
Dårlig tallgrunnlag å sammenlikne med siden Mason og Nuno satt så kort, men spilte ikke noe dårligere fotball under noen av dem enn vi jevnt over gjorde under Mou. Noen gode enkeltkamper (lett å glemme at vi feide over City under Nuno), men jevnt over for dårlig.
Greit nok at det ble litt tilfeldig at vi fikk Conte, men den prosessen starta allerede på sommeren med Paratici. Ikke sikkert vi hadde fått den restruktureringen med Mou fortsatt ved roret.
Jeg er som sagt uenig i timingen, men si at Mou hadde vunnet ligacupen da. Hadde kanskje vært usparkelig den sommeren, og vi hadde vært stuck med ham et godt stykke ut i forrige sesong også, men med et prosjekt som ikke hadde vært noe fristende for Conte.
Kjenner jeg er spent i dag, viktig med tre poeng. Viktig å holde trykket oppe med resultatene til Manu, Arse, Chelsea og Pool i går... Skal ha kvalitet til å vinne, men frykter "one of those days"...
- Redigert
Mabbutt Jeg tenker det er i slike "forventet å vinne"-kamper man over tid vil se om mentaliteten vår er forbedret sammenlignet med hva den har vært de siste årene. Typisk av oss for de siste årene ville ha vært å droppe en trepoenger snart mot antatt dårligere motstand.
Når det er sagt så må man regne med å jobbe ordentlig for seier nesten uansett - feks Ars* sitt seiersmål i går kom lovlig sent, det var ikke gitt at Manu skulle dra det i land mot Southamption, CP ledet først med to mål mot City og Leiecester hadde vel også sine sjanser til å utligne mot Chelsea. Det som viser karakter og at man har noe i toppen å gjøre er at man gang etter gang drar i land tre poeng i slike kamper.
Dette er en av dem kampene man skal vinne, og vi skal styre i form av banespill og sjanser.
Jeg synes vi ligger langt bak dem beste lagene, når det kommer til pasningsspill.
Vi har for lite direkte spill, og pasninger på en berøring.
Dette savner jeg spesielt på sentral midtbane, men kanskje dette er kampen det løsner.
Knut det er her jeg håper conte - som beviselig er en skikkelig vinnerskalle - klarer å påvirke spillergruppen i riktig retning. Og det tror jeg faktisk han har gjort og at vi har en sterkere vinnermentalitet enn tidligere (selv under poch’s glansdager), men det gjenstår å se
John_chef enig. Med unntak av southampton-matchen har det spillemessig vært skuffende. Håper og tror på spillemessig dominans og seier i dag. Gjerne Richy inn for Son og Bissouma inn fra start i dag.
Hvis Son starter i dag blir jeg veldig skuffet.
Vi vinner ikke alle disse kampene mot lag som Forest. Synes ikke man skal lese veldig mye i det hvis det ikke blir seier (selv om jeg vet det vil skje). Derimot helt enig i at man over tid i snitt må vinne disse kampene.
Så er Contes prioriteringer ikke så ulike Mourinhos. Conte vet at hvis vi ikke slipper inn mål så vil vår individuelle kvalitet på topp gjøre at vi vinner de fleste. Noe som vil føre til frustrasjon blant ganske mange av våre fans fordi de tror og mener vi skal være som City hver gang (noe selv City ikke er).
Risikoen i denne kampen er at den blir som Leeds - Chelsea. Hvor Leeds vinner på innsats og litt flaks. Klarer vi å unngå den slags type «entusiasme» fra hjemmelaget vil vi nesten garantert vinne. Spesielt etter som Forest naturlig er ganske åpne.
Ca. 1.5 i odds på borteseier. Synes vel det er ganske greit. Man vinner ikke bare 1.5-kamper, men man bør vinne de fleste.
Vet ikke om det handler om «klippekort» hvis Son starter (rimelig overbevist om at han gjør det). Det handler etter litt syn vel så mye om hva mener skal til for at han skal komme på rett spor igjen. Hvis det er kamper så må han bare spille. Tviler på at Son spiller dårlig nå fordi han trenger «et spark bak». Son slår meg ikke som den slags type og hans far gir han vel spark ganske ofte uansett. Hvis vurderingen er at han trenger «hvile» eller bare det å feks få komme inn mot slitne bein for å få en positiv opplevelse så bør han starte på benken.
Det kan koste laget poeng om noen får spille seg i form fremfor spillere som er i form.
Jo, men det vil koste laget poeng hvis spilletid er hva som skal til for å få Son igang og vi ikke gir han det også.
Uten en Son i godt slag er det umulig for oss å få en god sesong. Vi kan karre til oss en fjerdeplass som ifjor hvis Kane eller Son kun leverer en halv sesong (og den andre "overlever" slik Son gjorde for å bøte på Kane i fjor), men det kan aldri bli noe mer (selv om vi har mer bredde i år).
Denne kampen bør bli mer åpen enn mot Southampton og Wolverhampton. Alt Son trenger er å få noen meter å løpe på - så går halen i været igjen tipper jeg. I kamper med lite plass har Son alltid vært litt "hit and miss" - ikke noe nytt egentlig.
Uavhengig av hva Son måtte trenge av ditt og datt så sender det et veldig dårlig signal til andre spillere hvis det han har levert til nå ikke skal kvalifisere til start på benken.
Veldig dårlig signal? Alle i klubben forstår at Son er blant våre tre beste spillere. At man da ikke setter han ut fordi han har startet svakt etter tre kamper tror jeg ikke sender noen signaler.
Så kan det ikke vare evig selvsagt.
Forøvrig rimelig tynn den benken med tanke på offensiv kraft. Litt overraskende at Perisic starter da det hadde vært fint å ha to på benken for å slenge inn med friske bein på slutten.
Jeg føler kanskje at dette er riktig kamp for å rullere litt på laget. Og da tenker jeg en til to nye i start elveren. Liker dårlig når man rullerer for mye på en gang. Ser det ofte på cupkamper, blir bare surr og lite samhandling.