Nottingham Forest - Tottenham Hotspur

Stadion: The City Ground, Nottingham
Når: 28. august kl 17:30
Dommer: Craig Pawson
TV: Viasport Premier League & Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Emerson Sanchez Dier Davies Perisic
Højbjerg Bentancur
Kulusevski Kane Son

Innbyttere: Forster, Lenglet, Tanganga, Bissouma, Sessegnon, Moura, Doherty, Richarlison, Spence(?), Gil(?)
Skadet: Romero, Skipp(?)
Suspendert:

Motspiller å se opp for: Lingard
Forventet resultat: 1-2 (Kane x 2)

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Må innrømme jeg kjenner Forest veldig dårlig, annet enn at klubben er gresk-eid (samme eier som Olympiakos).

Spennende å se om Conte gjør endringer. Tenker mest på Son/Richarlison. Backene har han alltid rullert på så det er nok til en viss grad innarbeidet. Mer usikker på om han orker surmulingen til Son ved å starte ham på benken

På tide at Son løfter seg ja... jeg vet om en nederlandsk ving vi kunne ha kjøpt som kunne ha utfordret ham på venstresiden...

Tror ikke Conte er nevneverdig bekymret for at Son evt. blir sur.

Nå går vi inn i den "skikkelige" sesongen hvor man har to (selv om mange sier tre - som selvsagt er ulogisk) kamper i uken. Det betyr at man må tenke litt mer "langsiktig" på hvem som spiller. Forest, West Ham og Fulham. Jeg tipper Davies, Dier, Kane og kanskje Emerson og Sanchez starter alle tre. Emerson kommer an på hvor klar Doherty er. Er Doherty 95% starter nok han en. Mulig også Højbjerg starter alle tre. Ellers kommer det nok litt an på hvor tidlig man kan ta ut folk. Skårer Son mot Forest og vi leder 3-0 når det er gått 64min vil man nok gjøre bytter med tanke på startoppstillingen i neste kamp.

Slik sett kanskje ikke så interessant å diskutere hvem som starter?

Hva gjelder prestasjoner er nok de fleste enige om at Son er den av våre "gode" som sliter. Så må Conte vurdere om er Son på vei til å våkne? Trenger han en tur på benken for å våkne? Hvis han er allerede "våken" basert på det han ser på trening - når trenger vi han mest?

Ingen sterke syn, men ganske deilig å potensielt benke Son og bare bli sterkere (på kort sikt).

Knut

Tenk hvis vi hadde vært linket til denne vingen - folk ville falt over hverandre for å få han inn døra 😆

Som nevnt i Ligacup-tråden så er dette samme motstander/stadion som i vår første runde der. Noen som har fått med seg om det har kommet noen dato for den kampen enda?

Knut
      Som jeg forøvrig anbefaler å lese Wikipedia-artikkelen om. Virker som en vaskeekte gangster, som har vært knyttet til kampfiksing, narkohandel og vold mot egne spillere.

cjmozart Hadde gjerne tatt Serge Aurier over de to vi har nå egentlig. Tror det hadde funket bra med Conte.

Kungreke Njææ, trur Conte trenger folk han kan stole på, og det kunne man ikke med Aurier. Så er jeg enig i at han rent spillemessig hadde passet.

cjmozart Jeg synes Aurier var svært pålitelig, man kunne stole på at en av ti situasjoner endte i negativ favør 😂

Husker jeg hadde sett han litt i Frankrike før han kom. Trodde vi hadde gjort et gullkjøp 😅

Aurier var ikke ubrukelig i en liten periode for Mourinho (merkelig at det faktisk gjelder flere spillere). Men gud hjelpe hvis ikke Doherty og Spence klarer å bidra med mer. Selv Emerson for tiden er bedre.

Mourinho har en egen evne til å få det beste ut av spillere som er villige til å jobbe hardt. Synes fortsatt sparkingen av ham var krise selv om det til syvende og sist ga oss Conte.

Vi sparket Mourinho for Mason og Nuno 😆

I ettertid var det selvsagt verdt det, men noe sier meg det var mer flaks enn dyktighet.

Også greit å huske slik at man nyter det vi har nå. Plutselig sitter vi der med en Nuno igjen.

Vi var like dårlige under Mourinho som Mason og Nuno, så sparkingen i seg selv var grei. Selv om timingen (rett før en finale) kunne vært bedre.

Det er vel poenget. Ingen stor sak at Mourinho fikk sparken, men tidspunktet med tanke på hvem vi hadde på hånden var rimelig patetisk. Enda mer når vi helt klart ikke hadde noen plan for erstatter. Hvorfor Mourinho ikke kunne få sesongen ut vil jeg fra utsiden aldri kunne forstå.

Men men.. så hadde vi flaks til slutt. Lov det også.