Schism 24 kamper. 436 minutt. Det er 18 minutt per kamp spilt. Fullstendig tilfeldig om man da klarer å gjøre ei dribling eller noe som plutselig gjør at man skal få tro på han eller ikke.
Det vil jeg ikke si - ikke over så mange kamper.
Fotball handler om å ta vare på sjansene man får, og ja det kan være tilfeldigheter som spiller inn der. Men ingen bare får et «run» med kamper slengt etter seg, og Gil grep aldri muligheten selv om han tross alt fikk ganske mange av dem.
Moore feks har vist mer på en høst enn det Gil gjorde over to sesonger, og har hatt ca samme forutsetningene mtp spilletid. Vel er Moore et spesielt talent, men var Gil noen gang i nærheten av å vise noe ala Moore mot AZ?
KWP synes jeg er en annen spiller det er interessant å sammenlikne med. Han hadde noen veldig gode kamper, og ble vel kåra til motm i serieåpninga det ene året. Fikk aldri sjansen til å bygge videre på gode prestasjoner, og måtte slite benken bak en Aurier som ikke presterte. Da synes jeg man i større grad kan snakke om elendig behandling av en ung spiller enn med Gil.