Helt gull! Litt uslepen og han gjør noen feil av og til, men han er allerede enormt god og har virkelig et skyhøyt potensiale.

Tenk om han spiller som han gjør nå til 2030....

Det verste er at han kan fort ha mer å gå på 😳 Bank i bordet. Samme med Sarr 😳 Helt insane talenter vi har fått tak i 🙂

Snart må man begynne å betvile Levys evner til å gjøre klubben et ubehagelig sted å være.

Hjelper nok en del når man har en manager som klarer å bygge harmoni i laget.

Schism
    Hmm..kan vel ikke ha med manageren å gjøre og at fotballspillere får spille fotball, eller..? 😉

Joda. Er bare at noen ganger glemmer jeg at alt som er dårlig er Levy sin skyld og alt som er bra er noen annens fortjeneste.

Skal sies slik jeg nå leser den nye "regelen" så kan kontrakter være lengre enn 5 år, men overgangssummen avskrives uansett over 5 selv om kontrakten er lengre.

Ikke fryktelig relevant for folk som Udogie - mer når Chelsea betaler absurde summer for sine.

Ser Romano mener Sarr er neste.

Schism Skal sies slik jeg nå leser den nye "regelen" så kan kontrakter være lengre enn 5 år, men overgangssummen avskrives uansett over 5 selv om kontrakten er lengre.

Gir mening. Chelsea skal ha for at de "fant" det "loopholet" - men også bra at man går inn og tetter det ift FFP.

De jobber på spreng for å gjøre det mest mulig levelig for araber sheikene ja.

Knut

Blir kanskje fort "off-topic", men for meg er ikke det der en "loophole". Og jeg ser ingen grunn til at det skal reguleres, men er som sagt veldig i tiden at alt skal være styrt av regler og retningslinjer.

Ting kan selvsagt snu i fotball, men akkurat nå ser det ut som Chelsea har gått på en historisk smell (la oss gi det 80% sjanse). Så det som var "smart" og "utnyttelse" av regler kan vise seg å bli et tungt lodd i mange mange ekstra år fordi man gjorde som man gjorde (et scenario jeg beskrev i detalj her inne).

For oss er det ikke risikofritt med lang kontrakt på Udogie heller, men noen sjanser må man opplagt ta. Og jeg liker vår måte mye bedre enn Chelsea sin. Vi har alltid vært raske til å utvide kontrakter til spillere som leverer for oss, men da kjenner vi de mye bedre enn at vi gir de lange kontrakter fra kjøpstidspunktet (Ndombele var jo vår store tabbe der, men en tåler man - Chelsea med potensielt en håndfull er 100x verre).

For meg ser det ut som Chelsea har tatt en "Leeds" nå og gamblet hardt, de får nok mesteparten av kronene tilbake men er ikke sikker på at de greier seg.

4 måneder senere

Ute resten av sesongen med skade ser det ut som...