- Redigert
Tar visst sitt gamle favoritt nummer nr 17.
Tar visst sitt gamle favoritt nummer nr 17.
Hvorfor er ikke Romero klar på permanent basis enda???
OneFootedEddie Sikkert pga. Finansielle ting. Mest sannsynlig gunstigere for oss å ha ham på lån en sesong til og så kjøpe han neste sommer når det er nytt budsjettår. Eventuelt venter vi til vinduet er over og offentliggjør det da.
Synes Romero må roe seg ned et hakk.Han mister hodet litt for ofte nå, håper virkelig at Conte snakke med han.
Kunne fort fått rødt kort mot Southampton og i Chelsea kampen.Gjør ting som er helt unødvendige.
Hva om han hadde fått rødt kort i Chelsea kampen, null poeng og han hadde fått 3 kampers karantene.Kjenner jeg er litt redd at han kan bli vår G.Xhaka og det er ikke positivt.
Jeg liker liker godt at vi har en aggressiv midtstopper, men det går en grense.Vær tøff i duellene, gå i krigen, men ikke mist hodet.God midtstopper på mange måtter, men plutselig er som han ikke tenker helt klart og plutselig gjør han dumme ting.
presley
Veldig verdifullt å ha en sånn hardhaus, det skal gjøre vondt å møte Tottenham, både fysisk og mentalt.
Jeg tror at han kommer til å perfeksjonere den «edgen» etter hvert. Syntes han bevarte roen bra etter dytten fra Havertz, for eksempel. Fryktet et lite sekund at han skulle la seg provosere der.
SevenSisters
Ser den, liker at vi har en hardhuas i forsvar.Det jeg ikke liker er at han mister hodet.
Håper virkelig at han greier å få kontroll på "hodet/edgen", greier han ikke det så kan det fort ble mye frutrasjon fremover.
According to Football London, Romero could be out for around four weeks after picking up a muscle injury during the weekend's frenetic 2-2 draw with Chelsea at Stamford Bridge.
Hører de sier 10 dager fra Argentina. At det var en «knock» etter hendelsen med Cucurella. I så fall ingen krise. Hvis det er en strekk eller lignende så er det verre.
Da er dealen med Romero offisielt gjort permanent!
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2022/august/romero-completes-permanent-move/
Tilbake i full trening også
Han må få bedre kontroll mener jeg.
Siste seks kampene i ligaen har han nå fått gult kort fire ganger før 35 min er spilt.
Jeg har ikke noe imot stoppere som gir stjernespissen en skikkelig «trøkk». Men håpløst slik Romero nå holder på. Tidlige gule kort - som til slutt ble rødt. Og i den femte fikk han gult etter 70. Altså bare en av seks uten gult.
Litt merkelig ettersom han før det kun hadde et gult i ligaen i år.
Noe midt i mellom hadde passet bra.
Fotball måles heldigvis ikke i gule kort.
Bentancur topper lista for vår del. Og han er fort årets spiller bak Kane.
For meg er det ingen tvil om at det påvirker en stopper prestasjoner når man er på et tidlig gult kort. Spesielt når man har en stil som Romero.
Noen ganger vil man selvsagt få tidlige gule kort. Man havner i en litt ekkel situasjon etc.
Man kan se kjapt på en kar som Vidic. Ikke helt ulik Romero i stilen. Knallhard og villig til å ofre alt for ballen.
Slet mye med skader, men fra 07 til omtrent 11 spilte han mye.
07/08: 1 gult før pause
08/09: 3 gule før pause
09/10: 4 gule før pause
10/11: 4 gule før pause
Det var vel over ca. 120 kamper i ligaen.
Jeg bryr meg ikke så mye om Romero får 3 eller 6 gule kort før pause i ligaen. Det er ikke poenget, men skal han ta steget opp til å bli en av de virkelig store så må han være smartere på den slags - vite når det er verdt å ta gule kort. Så har jeg heller ingen problemer med noen «idiotkort» i ny og ne. Alle som spiller med en slik aggressivitet tar den slags kort, men det kan ikke bli for mange. 4 på 6 kamper er for mye.
Så skal det sies at Romero er god generelt til å ikke få røde, men man kan ikke spille like mye på grensen i resten av kampen når man får tidlige gule.
Hvordan påvirkes dommere i forhold til en spiller som pådrar seg mange gule, jeg mener de påvirkes av "skuespillere" med fallesyken..., dere som har spilt fotball har sikkert meninger om det.
Dommerne er mennesker de også. Og folk flest hater juksemakere.
Men har aldri opplevd at spillere som spiller på grensa fysisk har fått dommerne etter seg på samme måte som juksemakerne eller de som konstant syter på dømmingen. I England setter de også større pris på fysisk spill enn i de fleste andre land.