Ryktene er vel at Paratici snart mister sin konsulentrolle forøvrig.
Jeg har ingen sterke syn på noe av det. Vil alltid være så uendelig mye man ikke har oversikt over. En speider som finner noen gode spillere trenger ikke nødvendigvis være den riktige DOF’n. Litt som at den beste ingeniøren ikke nødvendigvis er den beste mellomlederen osv.
Comolli er vel et bra eksempel der. I ettertid fant han faktisk en del OK spillere, men noen lagbygger var han opplagt ikke.
Tror også hvem som finner gode spillere har mye med flaks å gjøre. Drafting i NHL beviser det rimelig godt. Der har man sportssjefen som blir genierklært for å finne gode spillere i draften en periode så viser det seg 7-8 år etterpå at de neste 3 draftene fant det ikke noe bedre, og kanskje til og med dårligere, enn snittet.
Og hva gjelder våre spillere så kan man jo spekulere litt rundt VDV vs Tapsoba. Mulig Tapsoba er enda bedre, men basert på de første ukene kan jeg vanskelig tenke meg en bedre «fit» både til spillestil og Romero enn VDV. Tidlige dager, men for meg virker det så nære 100% som det er mulig å komme. Var det flaks? Mulig.
I alle tilfeller har jeg ganske god tillit til at vi nå tar gode beslutninger. Betyr ikke at alle ansettelser for evig tid vil bli gode (tror det havner mye om flaks også), men god tro.