Andreas Laget til Poch var bra det, men spørsmålet er hvorfor var det så bra. Du nevner enkeltspillere. Selvsagt har enkeltspillere impact på et lag, men et lag består av 11 spillere + de som sitter på benken + de som kjemper om å komme på benken/banen. Det er så utrolig mye mer enn enkeltspillere.
Jeg kommer egentlig bare på én enkeltspiller som i perioder har "båret" Tottenham og det er Harry Kane. Hadde vi ikke hatt Harry under Mou og Conte så kunne det blitt stygt.
Det jeg opplever som fascinerende er hvordan noen mennesker bare kan gå inn å endre en kultur på kort tid. Så er det like fascinerende hvordan kulturen sakte men sikkert endrer seg "tilbake" selv om man ser suksessen i det man holder på med. Jol, Redknapp og Pochettino brakte med seg noe som fikk spillerne til å tro på det de holdt på med. Poch er vel den som kom lengst, men det gikk feil veil der også etter noen fantastiske sesonger.
Ange bringer i mine øyne inn noe tilsvarende det Poch hadde; karisma, en plan (ingen trenere i verden har vel en tydeligere og mer uttalt plan en Ange) og en tro på prosjektet sitt som står fast uansett hvor mye presse og pundits forsøker å stille spørsmål om bærekraften.
Vi som supportere får håpe at fotballklubben Tottenham har lært noe i prosessen slik at vi kan unngå de største nedturene når ting stritter imot. Ange er tilsynelatende veldig tydelig i hva han vil ha og hva han forventer av sine spillere. Spillere som han ser gjør så godt de kan for å spille slik han vil får prøve seg og spillere som ikke vil/ikke får det til blir benket. Og kanskje det er det vi har manglet, en manager som går all-in i prosjektet?
Jeg er en av de som har tilbedt Pochettino høyest her inne og han har fortsatt en høy stjerne, men Ange har allerede fått et alter og jeg har troen på at det blir større en Poch sitt😉
COYS!