Tidligere Spurs-midtbanespiller Danny Murphy om Roberto De Zerbi... «Jeg ville blitt overrasket om jeg så Spurs dra til Sunderland i hans første kamp og begynne å prøve å spille gjennom Sunderland-presse foran publikum. Nei, han er ikke dum.» «Han må få dem til sommeren og holde dem i Première League. Og så vil du se en progresjon av Tottenhams fotball og en definitiv måte å spille på.» Snakker om noen treningsøkter han hadde sett... «Øktene var av høy kvalitet. Han holdt en økt der de jobbet seg gjennom linjene og intensiteten han hadde og hva han krevde. Fotballen var god, og jeg likte det jeg såg Og når jeg snakket med ham, hadde han en tilstedeværelse, han hadde litt av seg selv. Du vet når du er sammen med noen, og de har en litt aura, litt pågangsmot, litt tro på seg selv, litt tyngde.» «Jeg husker at jeg så på Brighton-lagene hans og tenkte: «De vet hva de driver med, du kan se at de har blitt trent og at de har en metode.» «Nå er jeg ikke sikker på om den metoden kommer til å være veien å gå i de neste seks, sju kampene. Jeg ville vært motvillig til å gjøre det ... han har ikke tid, det er farlig.»
Danny vet hva han snakker om,,,dette er noe annet enn det TF holdt på med...