Jeg tror det kan funke...
Frank... Kom fra en mindre klubb. Ydmyk og trivelig fyr. For min del lå usikkerheten i om han klarte å tilpasse seg å styre kampene taktisk. Det mener jeg han ikke klarte. Usikker på om han klarte å sette seg i respekt hos noen av spillerne med mye nykker.
Tudor kommer inn til en tropp uten selvtillit med disiplin og jernhånd. Og med en historikk som tilsier at han ikke varer. Det måtte bli kræsj. Spillere uten tro trenger å få troen tilbake.
De Zerbi er sånt sett ikke like de to nevnte. Ikke taktisk. Heller ikke som type. Han bedriver ikke kadaverdisiplin. Men han er ikke en litt kanskje for forsiktig nordmann / danske som solskjær og frank, han er vant til å hanskes med kontinentale spillere.
Det med 5 års kontrakt. Er ikke det egentlig bare fordi vi ligger så dårlig an så må de hive noe mer på? Han kommer uansett ikke til å trene spurs i fem år.
Han gjorde det vel ganske godt med Sassulo og Brighton? Og over litt tid. Ikke et tiår. Men 2-3 år vel?
Med Marseille tok han 2. Plass første år før det skar seg.
Spiller offensiv, spillende fotball.
Jeg tror dette er langt fra det verste vi kunne fått og har mer trua på dette enn å kjøre inn Ben Davies fra å redde oss fra den største potensielle sportslige krisen på flere tiår som et nedrykk ville vært.