Der satt endelig en bekreftelse på trenerspørsmålet.
Selv om det var deilig med en avklaring, for jeg mener det var viktig nå, så er jeg noe ambivalent til hva vi endte opp med.
På en måte fint å se at RDZ har forpliktet seg til en lengre avtale. Dette kan selvsagt bety flere ting, men jeg velger å ha en positiv tilnærming enn så lenge. At han har fått en 5-års kontrakt, håper jeg betyr at både han og klubben tenker noe mer langsiktig enn kun de neste 7 kampene, og at man er innstilt på at klubben skal "reise kjerringa" uavhengig av om klubben rykker på hodet ned i CS eller ikke. Det positive er jo at RDZ egentlig ikke har noe å tape om dette er tilnærmingen; Han taper ikke ansikt om klubben rykker ned (det har fått for lite tid på seg til å kunne beskyldes for), og om han skulle klare å holde klubben i PL så får han umiddelbart stempel som redningsmann.
Om klubben rykker ned, forutsett at han ikke brenner alle broer på den korte tiden, så vil han ha gode forutsetninger for å kunne stable sammen et lag som kan hevde seg i CS -og gjøre den nødvendige ryddejobben. Et slikt scenario vil helt sikkert bli smertefullt for oss alle, men jeg tror ikke RDZ er en dårligere mann for en slik jobb enn hva f.eks Pochettino ville vært.
Her er det bare å følge med som supporter, for jeg tipper vi har noen turbulente uker foran oss. Ingen grunn til å svikte klubben fordi de har ansatt RDZ, så nå må vi supportere "opp i ringa". Så får vi håpe at det finnes noen gir til for spillerne også, og at RDZ får den flyten han trenger og støtten fra klubben til å stå støtt i stormen uansett utfall.
Gresset er ikke nødvendigvis grønnere på den andre siden. Det kommer an på hvilken side du vanner det på.
COYS!!