Mabbutt
Mhm.
Man må etter mitt syn forstå hvor man er. Vi er ikke en eller to spillere unna å kjempe om en PL eller CL.
Vi har noen som VDV og Romero (selv om jeg tror det toget er gått) som er i «riktig» alder og muligens kunne ledet et lag til noe stort. Men vi har på ingen måte ei gruppe med slike som kun trenger litt påfyll til å bli virkelig gode.
Derimot har vi en helt absurd bra gjeng fra Odobert og nedover. Udogie og Sarr blir nok ikke stjerner (som jeg trodde de kunne bli), men de kan også være nyttige i en tropp. Alle våre unge blir det heller ikke, men kunne to av de komme opp på VDV nivå så har man den gruppen med 3 kanskje 4 som de fleste topplag har. Og så trenger man en solid gjeng bak disse.
Ikke ulikt Salah, van Dijk og Mane. Eller vi under Pochettino med Kane, Alli og Eriksen. Noen stjerner og en veldig solid gjeng bak. Og den gjengen bak ser ofte bedre ut enn de er når de har folk som Kane og Salah til å ta av presset.
Odobert, Bergvall og Gray burde få spille mye i sine beste posisjoner.
Neste sesong kan man introdusere Vuskovic og Moore. Kanskje også Barnett.
Nevnte VDV må beholdes. Og kanskje kan Kulusevski bli ei stjerne. Da har man plutselig noe. Isteden for det styret vi holder på med nå. Hvor en del halvgode folk som Muani og Bentancur (tidligere Palhinha) blokkerer.
Frykter dog at klubben igjen vil la seg stresse. Og at Frank ikke er trygg nok til å tenke litt mer langsiktig.