Synes Pål Andre Helland hadde noen gode poenger i går, som jeg selv har syntes har vært innlysende en stund.
Han nevner at vi mangler ledere på banen
Jeg er enig. Også med Romero på banen. Har aldri vært typen til å samle laget. Noen vil si at han leder ved eksempel, men jeg synes ikke det er ofte han har ledet veldig godt på den måten heller. Det er ingen aura der som King, Terry eller VVD. VdV kan bli det, men virker som en litt forsiktig type enda (King var vel allerede kaptein i den alderen?)
På midtbanen burde Bentancur og Palinha være det, men der finnes ingen lederegenskaper. Eneste jeg ser med lederpotensiale på midtbanen er Bergvall, men virker å ha nada autoritet i forhold til sine lagkamerater, men fortsatt ung.
I angrep ser man av og til Richarlison forsøke å piske opp litt, både medspillere og supportere, men det blir for tynt, og blir ofte sutrete. Tror han har nok med seg selv.
Man kan si at spillere som Kudus og Porro forsøker å ta tak, men de tar ikke tak i laget, bare eget spill. Individualister.
Andre spillere, som Sarr, Odobert, Udogie, Tel med flere, finnes ikke "verbale".
Helland nevner også for like spillere av ordinær kvalitet
Porro, Udogie og Spence. Hva skiller dem egentlig. Hvilken tydelig forskjell gjør det å bytte en av dem?
Bentancur og Palinha, hva skiller dem? En er bittelitt mer taklingssterk, og en er litt bedre på pasninger?
Odobert, Tel, Johnson, Kolo Muani, Xavi, Kudus. Sistnevnte er kanskje hakket bedre, for all del.
Og for all del, det er gøy å se på spillere som liker å drible, men når var egentlig siste gang en av dem kom forbi en back OG slo et GODT innlegg (gjelder backene også)?
På spissplass burde det egentlig etter min mening være greit. Kvalitetsmessig virker Solanke, Richarlison og Muani å være noenlunde like. Alle har vist at med service, så kan de score noen mål. Men så er det denne servicen da.
Som nevnt av noen andre lenger opp i tråden; vi har to spisser i feltet, det er ALT
Foran eget mål blir det ofte kaos med mange motspillere. Foran motstanderens mål, stiller vi med 2 spillere mot 4-5 forsvarere og klarer ikke å skape litt kaos. Føles litt som vi nesten er i undertall både offensivt og defensivt.
Bare noen subjektive vurderinger som sammenfalt litt med det jeg hørte fra studio