Mabbutt
Og hvordan misforstår jeg det?
Jeg vet ikke hva vårt beste lag er, men la oss si noe som:
Vicario: Vært fabelaktig i de siste kampene. Uansett ikke veldig viktig for vårt kollektiv.
Porro: Nylig spilt for Spania. Man kan diskutere om han er helt i toppklasse, men noen dårlig back er han ikke. Spence har nylig spilt for England. Så begge bør holde over middels individuell klasse.
Romero: Jeg synes ikke han er verdensklasse, men så fryktelig mange bedre i PL er det ikke.
VDV: Liker vi begge.
Udogie: Vanskelig å plassere. Potensialet enormt. Hva han faktisk er vet jeg ikke. Å si at han har levert middelmådige totalt sett siste året synes jeg ikke er feil.
Palhinha: Sterke begrensninger, men han er knapt bare ordinær. Kun vært her en kort periode.
Bentancur: Vår beste en periode før skadene. Nå er han middelmådig, men blir utfordret av to av PLs mest spennende unggutter. Og Sarr.
Kudus: Ny.
Simons/Kulusevski: En ny og en som ikke er middels.
Odobert: Rimelig ny.
Solanke/Muani: Rimelig ny og ny.
Så stort sett har vi spillere som etter mitt syn er godt over middels i PL og eller nye. Og kollektivt. Har vi egentlig kun hatt Ange og noen mnder med Frank.
Og selv om jeg ser mindre fotball enn tidligere står ikke dette tilbake for de aller fleste i PL. Er vel derfor de fleste av oss er så skuffet.