Nå er jeg alltid mer opptatt av prestasjon enn resultat uansett, men kanskje mer nå enn noen gang.
1) Fortsetter vi å spille dårlig - så spiller det liten rolle om vi vinner denne eller ikke - vi vil uansett ikke “henge med” på noe som helst.
2) Spiller vi bra, men taper denne - så kan vi uansett antall poeng i denne kampen i alle fall “henge med” i topp 4-kampen. Det mener jeg troppen bør ha individuell kvalitet nok til å kunne gjøre.
Så forstår jeg at det finnes flere muligheter - at dette er forenklet - vi kan f.eks spille dårlig i denne kampen - ta 3 poeng - for så å spille godt resten av sesongen. Men jeg står på at det viktigste er å bruke kampene til å komme opp på et nivå hvor man føler at man faktisk får maks ut av troppen.
Uten å dra Pochettino sammenligningen for langt så var ikke hans første sesong spesielt god. Vi tok færre poeng under Pochettino enn vi gjorde året før med AVB/Sherwood. Derimot begynte vi utover den sesongen å få bedre prestasjoner. Og etter en ganske håpløs august året etter så så vi oss egentlig ikke tilbake fra september 2015 til høsten 2018 hvor prestasjonene begynte å dale igjen (resultatene ble først dårlige i det vi kom inn i 2019).
Er dit vi må komme igjen. Hvor prestasjonene over tid virker mer og mer solide. Vi har hatt litt kortvarige oppturer som våren med Conte og høsten med Ange, men vi har ikke hatt en lang periode med solide prestasjoner siden nevnte tid under Pochettino.