Synes januar er ganske enkelt.
Tel, Takai or Scarlett må på lån.
Man kan gjerne selge Dragusin - selv om det kompliserer ting litt. Da må en ny inn som gjør at man sitter med Romero, VDV, Danso og ny i det Takai og Vuskovic kommer “tilbake”. Gode argumenter for å holde på Dragusin til sommeren for så å se hvor nære Takai og Vuskovic er. Samtidig ingen krise hvis Dragusin byttes med en stopper som ikke behandler ballen som glødende lava.
Bissouma anser jeg som solgt/gitt bort. Davies spiller ingen rolle om han er i troppen eller ikke.
Richarlison selges til sommeren. Karen er snart 29. Gir ingen mening å holde på han selv om han opplagt ikke er en ubrukelig spiller. Tvert imot er han denne sesongen en av PLs beste spisser, men skal vi få gode penger for han er sommeren 2026 sannsynligvis siste mulighet.
Palhinha bør det være soleklart at man ikke kjøper til sommeren. På grensen til pinlig hvordan han gjemmer seg når vi har ballen.
Muani vet jeg ikke helt. Virker jo litt meningsløst. Karen har aldri skåret mer enn 15 mål i en sesong. Lite som tyder på at han skal bli noen revolusjon. På vingen bør han i alle fall ikke spille all den tid han blokkerer for Odobert, Tel og snart Moore. Håper ikke Kulusevski skal spille mye ving, men han er fryktelig mye bedre enn det Muani har vært på høyre - selv om Kulusevski er ustabil på vingen.
Så kommer man til folk som Bentancur og Danso for den del. Er jo ikke geniale spillere som bør ha store roller, men de er smarte å ha i troppen. Ser ingen grunn til å selge de to - så fremt man ikke får mye penger tilfeldigvis (som er helt urealistisk).
Den siste gruppen er spillere som Porro, Romero, Udogie og Sarr. Spillere som nå har vært her lenge og som alle har skyhøyt potensial, men som er alt for ustabile. Jeg er veldig svak for Porro, men hvor mange år skal han få være så ustabil før man sier at man må ha en ny back? Litt det samme med Romero. Verdensklasse på sitt beste, men fryktelig slik han f.eks spilte i går. Kommer det 60m på bordet for folk som Porro og Romero bør man selge - selv om det ikke bør være noe mål å kvitte seg med de to. Litt det samme med Udogie og Sarr. Jeg elsker potensialet til begge, men kommer det store bud bør de også selges - det vil si - kommer an på hvor mange andre som blir solgt - man kan ikke selge alle.
Jeg har tidligere sagt at Bergvall, Gray og VDV er de eneste som ikke er til salgs. Kanskje ikke VDV bør være i den gruppen pga skadehistorikken, men på kvalitet og potensial er det de tre. Spence er for meg den nærmeste til å bli medlem der nå. Kulusevski kanskje, men ikke umulig at han aldri blir som han var. Blir han det så selges man ikke han heller. Men alt det der er mer en sommerdiskusjon enn januar.