Dougie
Sliter litt med å se at Martial og Johnson er sammenlignbare der.
Jeg ønsker ikke å påstå at Johnson er dårligere enn han er. Jeg trodde til og med han var god før vi kjøpte han. Men at han skal kunne kombinere noe særlig med noen med ryggen mot mål med både en og to midtstoppere tett inntil seg ser jeg ikke. Og hvor smarte hans bevegelser her tidlig med tanke på å strekke er også oppe for diskusjon.
Johnson er god til å “lure” seg inn. Det er enklere fra vingen.
Det eneste jeg kan like med Johnson som spiss er at fra riktig sted er han god til å avslutte med høyrefoten. Men om han klarer å finne det rommet på samme måte fra en sentral posisjon som fra vingen vet jeg ikke. Når man allerede er sentralt får man vanligvis ikke muligheten til å “snike” til seg rom. Men noen klarer det - bare veldig sjelden i disse dager.
Men for all del. Jeg tror ikke noe på det, men hva som er det “minste ondet” når Solanke ikke spiller vet jeg ikke. Tipper det er Tel, men jeg er ikke skråsikker på at Tel er bedre der enn Johnson. Så hvis Tel ikke leverer har jeg ikke nødvendigvis noen bedre løsning selv enn Johnson. Dvs. Kulusevski, men han trenger vi meget mulig som AM enda mer.