ManagerBill Slik jeg har lest det,er vi seeda i pott 3,,,Selv om vi er Eurolig champions.Og årsaken vi ikke er i pott 2,,er at vi havnet på 17plass sist sesong.Men det trur jeg spiller liten rolle da vi skal trekke 2 lag fra alle 4 pottene,,,
Cuti ManagerBill Og årsaken vi ikke er i pott 2,,er at vi havnet på 17plass sist sesong. Det er ikke riktig. Årsaken er lav UEFA-koeffisient fra siste fem sesonger. Hadde vi levert som i fjor, flere sesonger, hadde vi nok vært høyere seedet. Lagets plassering i serien spiller ingen rolle.
Schism Hvilken betydning har seedingen i det nye formatet? Hva gjelder potten har Cuti rett. Hva man gjør i ligaen er irrelevant. Dette handler om «seeding-poeng» fra kamper i Europa.
ManagerBill Schism Som jeg skrev i tråden, skal det trekkes 2 lag fra hver pott.So da er det vel hipp som happ i hvilken pott du er i..Og du blir ikke trekt mot lag fra ditt eget land i grunnserie spillet..Det du og cuti er enig i,er jeg uenig i..Etter mitt syn so spiller nasjon ligaen din inn,fordi du må jo havne i toppen for å spille i Euro kamper der du samler konff poeng..ellers må du vinne enten ligacup eller fa cup hvert år for å komme inn den vegen...
Madball Gleder meg til trekningen, hadde vært kult å møtt Glimt igjen. Vet ikke hvor sannsynlig det er men. Håper også på overkommelig motstand miksa med noen skikkelige storlag. Er tross alt derfor man er i CL, for å spise kirsebær med de store
Knut Husk at siste frist for å stemme på vår Champions League plassering (jmf tabellkonkurransen) er dagen etter trekningen, nærmere bestemt den 29. kl 23:45. Scroll opp til øverste innlegg for å stemme.
ManagerBill Kampdag 1: 16.–18. september Kampdag 2: 30. sept. – 1. oktober Kampdag 3: 21.-22. oktober Kampdag 4: 4.-5. november Kampdag 5: 25.-26. november Kampdag 6: 9.-10. desember Kampdag 7: 20.-21. januar 2026 Kampdag 8: 28. januar 2026 💪💪💪 COYS
Madball Liker forøvrig det nye formatet, virker som om det blir mindre forutsigbart enn det forrige med nesten avgjorde grupper etter 3-4 kamper. Ihvertfall foreløpig
Schism Madball Var slik i fjor i alle fall. Selv om jeg er 99% sikker på at tanken var det motsatte - at man skulle sikre at ingen av de store røyk ut. Og enig. Skal innrømme at jeg var skeptisk og så ikke helt poenget med å forandre på noe som fungerte, men morsomt å ha en større spredning i motstanden man møter. Og fikk i alle fall ikke følelsen i fjor at noen syntes det ble "urettferdig". Mulig det var en diskusjon som gikk meg forbi.
Cuti Blir spennende med trekningen i morgen. Satser på noen fete oppgjør man kan reise på. Gjerne borte.
Andreas Eg ser på den lista der. Er temmeleg vansklege i pot 1. Pot 2 er forhåpentlegvis mulige å få resultat mot. Pot 3 bør vi forhåpentlegvis kunne vinne nokonlunde greit mot heime iallefall. Pot 4 bør være grei skuring