Ser veldig dårlig ut.
Romero er en OK og til tider veldig god pasningsspiller selvsagt, men Pochettino hadde spesielt Alderweireld og også Vertonghen. Romero kan slå litt mer avanserte pasninger enn Vertonghen, men Vertonghen var minst like effektiv i sitt pasningsspill. Alderweireld på et helt annet nivå.
Porro kan muligens bli den spilleren vi trodde vi kjøpte fra Sporting rent pasningsmessig, men per nå er Porro og Udogie betydelig dårligere enn Tripper og Rose (Porro er bedre enn Walker).
Så totalen blir veldig mye dårligere bakfra. Og Palhinha er dårligere enn det Dier var tidlig under Pochettino (da vi var som best) og Wanyama før skadene gjorde han ganske verdiløs med ball.
Og selv om Dembele var en middels pasningsspiller var han en man kunne bruke for å redde seg ut av trange situasjoner. Vi har ingen av de nå. Hvem skal redde Palhinha?
Uten ball tviler jeg ikke på at Palhinha hadde blitt nyttig. Pochettino liker å ha folk som setter motstanderen under press - som gjør at de må slå pasninger under litt vanskeligere forhold enn ellers. Dette skal da føre til at de sentrale får muligheten til å bryte ballen, vinne ei takling osv. Der ville nok Palhinha vært veldig god under Pochettino.
Hadde vi ikke kjøpt CG kunne jeg til nøds vært åpen for å beholde Palhinha. Nå burde det toget ha gått.
Eneste stedet jeg ser verdi i han er hvis Pochettino skal spille en hybrid igjen hvor Palhinha faller ned i forsvarsleddet når vi angriper - som du beskriver.
Det kan fungere hvis Romero selges. At man sitter med VDV, Vuskovic og Danso som våre stoppere med Palhinha som "fjerdevalg".