Alle kan ikke finne en Pirlo, Busquets og Rodri i den dype rollen, men problemet med Palhinha oppstår når man prøver å spille ut noen og han trenger litt ekstra tid for å slå ei litt feigere pasning enn en virkelig toppklasse ballspiller. Skyver forsvaret over en halv meter ekstra pga det er det ofte nok til at man ikke får den åpningen man ellers kunne ha fått.
Så er ingen lag perfekte. Og nå i motsetning til i de to siste årene har man en trener som man får håpe klarer å finne noen pragmatiske løsninger der.
Jeg er med andre ord ikke motstander av Palhinha. Tvert imot tipper jeg at jeg er en av de som ville ha han mest her inne. Men jeg er usikker på om han er rett mann på sikt for grunnene nevnt ovenfor. Spesielt hvis man klarer å etablere en struktur som gjør at man som lag kan forsvare seg bedre enn hva vi gjorde under Ange.
Slik sett håper jeg at vi blir så gode at vi ikke trenger Palhinha. Dvs i troppen tipper jeg han uansett kunne ha spilt en rolle, men da er man tilbake til prisen. Å betale 30m for en da 31 år gammel DM for å ha i troppen går ikke.
Om 3-4 mnder har vi forhåpentligvis et klarere bilde. Skulle Palhinha være vår beste spiller så kjøper man selvsagt.