Selvsagt har treneren ansvar for kulturen. Men hvis du tenker at kultur kan endres av én person på et par år så vil jeg påstå at du er i overkant optimistisk. Kulturen skal jo sitte i veggene, ikke endres hver gang vi bytter trener.
Hvis vi antar at det er noe som er «feil» med kulturen så vil det kreve innsats på alle nivå i klubben. Jeg mener Ange var i gang med å få en endring, men motstanden var stor innad i klubben og da det gikk dårlig var det lett å kvitte seg med ham.
Visjonen er å kjempe om premiere league tittelen og CL hvert år. Bra!
Hvordan vi skal komme dit, ikke bra.
Som jeg sa tidligere, første intervjuet til TF gav meg håp fordi han fremhevet den spillestilen både Ange, klubben og fansen vil ha. Gjennomføringen så langt står ikke helt i stil.
Poenget mitt er å bygge sten på sten i samme retning - og da må vi i hvert fall hente inn trenere som bygger videre på samme filosofi.
Skader, kan som du sier, være uflaks. At det i fjor ble konkludert med at det var treneren sin feil er underlig. Hva med apparatet rundt?
Satse på ungdommen - har det blitt brukt flere ungdommer på en sesong enn i fjor?
Når klubben (og fansen) forlanger topp fire når vi bytter trener i hytt og pine så fasiliterer man ikke for å bruke unproven players - da kjører de på med dyre og erfarne spillere (eller dyre spillere man har tro på skal briljere i pl).