Jeg har forståelse for at når man skal uttale seg flere ganger før kamp og flere ganger etter kamp uke etter uke at noe kan "glippe", men den kommentaren er så tåpelig fra Frank.
Så er en ting kommentaren/unnskyldningen. En annen ting er om han faktisk mener det?
Da vi var gode under Pochettino så var ingenting et problem for han. Spille på Wembley? Pochettino syntes det var ei god utfordring vi som gruppe kunne vokse på osv. Det sa noe om innstillingen og mentaliteten han og klubben den gangen hadde. Så ble Pochettino en unnskyldningens og klagenes mann selv. Man kan selvsagt diskutere årsakssammenhengen der (hva kom først - klagingen eller de dårligere prestasjonene), men så fort man havner i den mentale tilstanden permanent så er man ferdig. Man kan ikke prestere på toppnivå som manager, spiller, klubb osv. hvis innstillingen generelt er "klagende".
Sier ikke at Frank er der enda. Som sagt - man må være litt forsiktig med å overtolke enkeltutsagn. Det er heller ikke slik at man aldri kan "unnskylde" eller påpeke ting. Selvsagt kan man det, men hvis det blir for mye, som det ble med Pochettino, så går det ikke.
Blir spennende å se de neste ukene med Frank. Både om han kan få litt bedre prestasjoner (jeg tviler) og hvordan han evt. vil håndtere manglende forbedringer i prestasjon. Det viktigste nå er egentlig punkt 2. Å komme ut på andre siden av en "storm" med integritet osv. i behold er noe som kan styrke managere på sikt.
For meg er dette nå litt 50/50. Alt fra at alt bare rakner til at Frank er her om 5 år som en legende er mulig. Helt absurd spenn i mulige utfall.